یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳

کمیته جوایز شورای کتاب کودک به منظور کسب جایزه آلما یا جایزه آستریدلیندگرن در بخش مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی فراخوان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کمیته جوایز شورای کتاب کودک به منظور کسب جایزه آلما یا جایزه آستریدلیندگرن در بخش مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی با ارسال فراخوانی دعوت کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان این جایزه را از روی سایت شورای کتاب کودک به نشانی cbc.ir تکمیل و ارسال کنند.

جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی آسترید لیندگرن و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود.

این جایزه، یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می‌شود، بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی نیز می‌توانند به آن دست یابند. این جایزه، سالیانه به یک یا بیش از یک هنرمند صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها اعطا می‌شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش‌های انسانی‌ای باشند که آسترید لیندگرن به آن‌ها باور داشت.

جایزه آسترید لیندگرن می‌تواند توجه قصه‌گویان، نویسندگان و تصویرگران خلاق را به آفرینش ادبیات ناب برانگیزد. اهدای این جایزه سبب می‌شود که نهادها و سازمان‌های سراسر جهان به ارزش آثار ادبی خوب کودکان و نوجوانان هر چه بیشتر پی ببرند. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت‌ها و تداوم اجرایی پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است.

در حال حاضر، شوراى کتاب کودک، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشى تاريخ ادبيات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند. کمیته جوایز شورای کتاب کودک به همین منظور از افراد یا نهادهایی که فعالیت‌ ترویج خواندن انجام می‌دهند دعوت کرد تا به این فراخوان پاسخ دهند.

برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان آن را که در سایت شورای کتاب کودک به نشانی cbc.ir موجود است را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل: عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه به آدرس ایمیل cbctarvij1400@gmail.comارسال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها