پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی

هادی طباطبایی بیان کرد: همزمان با هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) دستگاه‌های دولتی و غیردولتی طی همکاری با یکدیگر وظایفی را در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه بر عهده گرفتند و دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب به‌صورت استانی اظهار کرد: برگزاری نمایشگا‌ه‌های کتاب به‌عنوان ویترین فرهنگی و محلی ضروری است از این جهت که پتانسیل تولیدات فرهنگی یک جامعه در سطح شهرها و پایتخت کشور را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: اصولا شهرهای مختلف در جهان با نمایشگاه‌های کتاب‌شان شناخته می‌شوند و نمونه‌های زیادی از این مورد وجود دارد زیرا رویدادی برای نمایش و عرضه تولیدات فکری و فرهنگی آن شهر و کشور به شمار می‌آید.

طباطبائی با اشاره به شرایط کرونا طی دو سال گذشته عنوان کرد: به دنبال تاکیدات مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی، ضروری بود که برگزاری نمایشگاه کتاب با پروتکل‌های بهداشتی تطبیق داده شده و براساس این برگزار شود؛ از این رو نمایشگاه‌های مجازی کتاب بهترین نمونه این رویداد فرهنگی به شمار می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم به برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌های مجازی در جامعه عادت کرده‌اند، تصریح کرد: در این میان بهترین و مشخص‌ترین روش برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای آن به صورت مجازی است زیرا لازم است امنیت بهداشتی و در کنار آن خوراک روحی و فکری مردم تامین شود.

وی با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده در سطح استانداری برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی توضیح داد: از زمان طرح این مسئله، سلسله نشست‌هایی با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که می‌توانستند به ما کمک کنند، برگزار شد که مجموعه وظایفی را به عهده گرفتند. این وظایف از اطلاع‌رسانی بصری توسط شهرداری با بیلبوردها و بنرها تا اطلاع‌رسانی صوتی و تصویری توسط صدا و سیما و رسانه‌ها را شامل می‌شود که در حال انجام است.

طباطبایی در پایان از برگزاری کارگاه‌های مختلف توسط دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و کودکان وظایفی را به عهده گرفته است و سایر دستگاه‌ها با هماهنگی استانداری وظایفی دارند تا طی این هفت روز اجرایی کنند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز شده و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها