دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
توافق برای حمایت از 20 هزار فرصت شغلی فرهنگی و خلاق

سید‌محمود اسلامی از تبادل توافقنامه اجرایی برنامه ملی اشتغال در بخش فرهنگ، هنر و رسانه با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد و تثبیت 20 هزار فرصت شغلی در سطح کشور با حمایت از کسب‌و‌کارهای فرهنگ‏‌مبنا، هنرمبنا و نیز صنعت رسانه‏‌های نوین در مدت اجرای این توافقنامه را قابل دستیابی دانست. مسئول بهبود محیط کسب‌و‌کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر قدرت فرهنگ در تولید ثروت ملی و توسعه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد که در برنامه ارائه شده وزارتخانه به دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور، بسته‌‏های حمایتی در قالب اعطای تسهیلات و مشوق‌‏های مالی بالغ بر 4000 میلیارد تومان برای توسعه کسب‌و‌کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‏‌ای در نظر گرفته شده است.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست‌ توسعه اشتغال و درآمد از طریق «رونق صنایع فرهنگی و خلاق» را  راهی برای خروج از وضعیت اقتصاد مبتنی بر نفت دانست. وی عنوان کرد: این سیاست‌ بر خلاقیت و سرمایه انسانی به‌عنوان عوامل‏ بنیادین رشد اقتصادی تمرکز دارد و موجب  خواهد شد تا «فرهنگ و هنر» به‌عنوان پایه‌‌ای برای رشد دوباره انتخاب باشد. با اجرای این توافقنامه سرمایه‌گذاران در راستای تنوع‌بخشی به سبدِ سرمایه‌‏گذاری‌شان، «فرهنگ و هنر» را به‌عنوان یکی از طبقات دارایی به رسمیت خواهند شناخت. امیدوارم با این رویکرد؛ سرمایه‌‏گذاران؛ دارایی‌ها‌یشان را به عرصه نوین صنایع فرهنگی بیاورند و طی همراهی با دگرگونی‏‌های آینده‏‌نگر به ایجاد فرصت‏‌های شغلی جدید و رونق کسب‌و‌کارها شتاب بیش‌تری ببخشند.
 
اسلامی افزود: این شیوه‌ تولید ثروت با مزیت‌های فرهنگی و تمدنی کشور ما همخوان ‌است و می‏‌توان دستیابی به دو هدف اساسی در چشم‌انداز اقتصاد بدون نفت، یعنی توسعه اشتغال و نیز نفوذ فرهنگی و اقتصادی در منطقه و جهان را از این مسیر پی گرفت. وی ابراز امیدواری کرد با رویکردهای نوین دولت سیزدهم، کارآفرینان و سرمایه‏‌گذاران، تشویق شوند تا سهم خودشان را در بازارهای جهانی و منطقه‌‏ای صنایع فرهنگی و خلاق افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها