چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
قصه‌گوی برزیلی کارگاه «فراتر از صدا» را برگزار می‌کند/ تمرکز بر استفاده از تکنیک‌های زبان بدن و مهارت‌های نمایشی

کارگاه «فراتر از صدا» ازسوی آنتونیو روچا قصه‌گوی برزیلی ۲۵ آذر همزمان با اولین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در اولین‌روز از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان مصادف با پنج‌شنبه ۲۵ آذر کارگاه آنلاین «فراتر از صدا» ازسوی آنتونیو روچا قصه‌گوی برزیلی از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار می‌شود. مترجم همزمان این کارگاه بهاره جهاندوست است.

این ورکشاپ بر خلاقیت‌فردی با استفاده از تکنیک‌های زبان‌بدن و میم(مهارت‌های نمایشی) تمرکز دارد تا نامریی را قابل مشاهده و در نتیجه فضا و گذارهای یکپارچه ایجاد کند.


همچنین «فراتر از صدا» ورکشاپی مشارکتی، پر از سرگرمی و حرکت است و به مخاطب می‌آموزد که چگونه این ابزارها را در یک محیط سرگرم‌کننده و امن کاوش کند.
 
آنتونیو روچا که اهل برزیل است، فعالیت خود را در هنرهای نمایشی از سال ۱۹۸۵ آغاز کرد. وی در سال ۱۹۸۸ برای اجرا و تعمیق مهارت‌های میم (مهارت‌های نمایشی) خود با استاد میم، تونی مونتانارو به ایالات‌متحده رفت و سپس مدرک لیسانس Summa Cum Laude Theatre را از USM دانشگاه جنوب مین دریافت و نزد استاد مارسل مارسئو تحصیل کرد.
 
ترکیب میم و کلام گفتاری به عنوان شیوه خلاقه آنتونیو روچا از سنگاپور تا آفریقای‌جنوبی و بسیاری از مکان‌های میانی از جمله ۱۶ کشور در ۶ قاره اجرا شده است که عبارتند از: جشنواره هنر سنگاپور، تله گرگ، جشنواره ملی داستان‌سرایی، مرکز کندی، موسسه اسمیتسونیان، نشنال جئوگرافیک، داستان‌های گراتس در اتریش، جشنواره دنیا در هلند، بسیاری از جشنواره‌های داستان‌نویسی و موسسات آموزشی در سراسر ایالات‌متحده‌آمریکا.

وی علاوه بر انتشار سه لوح فشرده آموزشی و یک کتاب تصویری چندین جایزه از جمله جایزه محبوب حلقه برتری شبکه ملی داستان‌گویی را از آن خود کرده است.

برگزیدگان مرحله استانی و منطقه‌ای در بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و برگزیدگان مرحله نخست بخش «بین‌الملل» می‌توانند در این کارگاه آموزشی شرکت کنند.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها