سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
نخستین کتاب جستارنویسی مربیان کانون پرورش فکری رونمایی می‌شود

نخستین کتاب جُستارنویسی مربیان کانون پرورش فکری در آیین پایانی بیست‌‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین کتاب جستارنویسی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نام «قصه‌جو» که به کوشش معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردآوری شده است، در آیین پایانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که ۳۰ آذر برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

این کتاب شامل مجموعه‌ای از جُستارهای رسیده به دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است و از ۴۷ جُستار رسیده به بخش علمی، ۲۱ جُستار در «قصه‌جو» چاپ شده است.

پیش‌جستار این کتاب را محمد گودرزی‌دهریزی دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته است که در بخشی از آن می‌خوانیم: «در بیست و سومین جشنواره‌ قصه‌گویی، پس از آسیب‌شناسی دوره‌های پیشین و رسیدن به این نکته که مقالات علمی، قالبی سخت و دشوار دارند، به دنبال گونه‌ای بودیم تا مربیان کانون پرورش فکری بتوانند در آن قالب، ایده‌ها و تجربیات کاربردی خود را به سادگی بیان کنند و به خوانندگان انتقال دهند. این دغدغه در نهایت ما را به «جُستار» رساند.
جستار به عنوان قالبی دلپذیر و به دور از دشواریِ مقالات علمی، در سال اول با استقبال خوب مربیان کانون مواجه شد. مربیان ترغیب شدند قلم بردارند و فکرها، ایده‌ها و تجربیات خود را برای آیندگان ثبت و ضبط کنند. کتاب پیش‌رو، برگزیده‌ جستارهایی است که به دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی رسیده‌ است. همچنین نیلوفر برومند تصویرگری جلد کتاب را برعهده داشته است.»

این کتاب در ۱۴۸ صفحه برای گروه سنّی «اولیا، مربیان و پژوهشگران» منتشر شده است.

بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها