سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
نامزدهای بهترین آثار حسی لمسی ایران

سه کتاب حسی لمسی با عناوین «یه چیزی اینجاست»، «زنبور طلایی ویزویزکنان کجا می‌ره؟» و «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» از سوی شورای کتاب کودک برای رقابت بین المللی جایزه تیفلو و تکتوس 2023 معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه جایزه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک از میان کتاب‌های رسیده سه عنوان «یه چیز اینجاست» طراح و سازنده سمانه نادری، «زنبور طلایی ویزویزکنان کجا میره؟» طراح و سازنده هاله حق بجانب و «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» طراح و سازنده سودا آزادی را برای رقابت بین‌المللی جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۳ معرفی کرد.

کتاب حسی لمسی «یه چیزی اینجاست» برداشتی از حکایت فیل در تاریکی است که یکی از معروف ترین حکایت‌های تمثیلی دنیاست.

کتاب حسی لمسی «زنبور طلایی ویزویزکنان کجا‌میره؟» به شکل ساده ولی در عین حال گویا و روان به آموزش جهت یابی به خردسالان با نیازهای ویژه می‌پردازد.

کتاب حسی لمسی «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» اقتباسی از داستان «قطعه گمشده» شل سیلوراستاین، با ابتکار و خلاقیت هنرمند به گونه‌ای چالش برانگیز و بازی گونه برای کودکان با آسیب بینایی طراحی شده است.

تکتوس موسسه‌های فرانسوی است که فعال فعالیت خود را از سال ۱۹۹۹ در زمینه ترویج ساخت کتاب‌های حسی لمسی در جهان آغاز کرده است. این موسسه با همکاری کشورهای متعدد هر دو سال یکبار جوایزی را به بهترین اثر حسی لمسی دریافت شده از سوی نمایندگان خود اهدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها