دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
«نامه‌ای برای ر‌ها» در بازار کتاب

«نامه‌ای برای ر‌ها» زندگینامه شهیدان محب به روایت زینب محب، به‌تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این کتاب حوادث پیش از انقلاب در روستای صحرارود (از توابع شهر فسا)؛ فعالیت در حزب جمهوری، جانباز شدن پدر شهیدان در جریان راهپیمایی سال 57، شهادت سه شهید و در نهایت سرگذشت غلامحسین محب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با روایتی خواهرانه و در قالب نامه‌هایی که روایتی داستان‌گونه دارد و بین راوی و یک دانش‌آموزان رد و بدل می‌شود به رشته تحریر درآمده است.
 
شهیدان محب، فرزندان جانباز انقلاب اسلامی «محمدصادق محب» از خیرین و  پیشکسوتان فرهنگ تعزیه در شهرستان فسا  بودند که در اوایل دهه 50 از  روستای صحرارود به فسا آمده و در جریان حوادث و وقایع انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند.
 
جانباز انقلاب حاج محمدصادق محب، سال 1356 و در جریان راهپیمایی روز فطر مورد اصابت گلوله دژخیمان ستم‌شاهی قرارگرفت و یک چشمش را در راه انقلاب فدا کرد و با شروع جنگ و پس از پیوستن فرزندان خانواده محب به حزب جمهوری اسلامی این خانواده بیش از پیش در مسیر انقلاب و ایثاگری قرار گرفتند. محمد و مرتضی  راهی جبهه شدند و با پیوستن به گردان فجر به فرماندهی شهید مرتضی جاویدی هر دو در یک لحظه در عملیات خیبر در سال 1362 به شهادت رسیدند و پیکرشان مفقودالاثر شد.
 
مجتبی محب نیز در عملیات سال 1367 در شلمچه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد تا پدر و مادر شهیدان محب همچنان چشم انتظار فرزندان شهیدشان باشند و قصه زندگی علامحسین محب نماینده مردم شیراز در مجلس نیز با تصادف حین ماموریت پایان می‌گیرد.
 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: «این بار نباید معلمی بودم که روبروی سیصد و پنجاه دختر نوجوان می‌ایستد و حرف می‌زند. بیشتر دوست داشتم من هم کنار ر‌ها توی صف بایستم، می‌خواستم این بار من کنارشان باشم نه معلم و مدیرشان... . کاغذی را برداشتم و روی آن چند سطر نوشتم و به سمانه دادم تا برای رها ‌ایمیل کند: «دخترم ر‌ها... ممنون که حالم را پرسیدی دو سه ماهی هست که از کما بیرون آمدم و حالم بهتر است. خوشحالم که هدفت را انتخاب کرده‌ای انشالا دعای شهدا هم همراهت باشد و در کنکور موفق شوی. یکی دو ماهی به من صبر بده دارم برای تو ودوست‌هایت چیز‌هایی می‌نویسم که به دستت می‌رسد انشاءا... که جواب سؤال‌هایتان را بگیرید. دعاگوی تو... زینب محب»
 
از دیگر آثار نویسنده می‌توان به آثاری همچون«خانم ماه، به برگ گل سرخ، یورد خوبان، زنان همیشه، راویان کوچ و عروج، ما علیه ما» اشاره نمود. همپنین این نویسنده ارزشمند جایزه بین‌المللی شعر انقلاب، جایزه ادبی ریحانه، جایزه کتاب سال دفاع مقدس و... را در کارنامه درخشان خود دارد.»
 
«نامه‌ای برای ر‌ها» زندگینامه شهیدان محب به روایت زینب محب در قطع رقعی و 248 صفحه به قلم ساجده تقی‌زاده به رشته تحریر درآمده از سوی انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت من و کتاب (manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها