دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مهلت ارسال آثار به همایش «میراث مشترک ایران و هند» تمدید شد

مهلت ارسال آثار و مقاله به همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها وچالش ها» (ICCHI) تا چهارم دی ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دبیرخانه نخستین همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها وچالش ها» (ICCHI) از تمدید مهلت ارسال آثار و مقاله‌ها تا چهارم دی ماه خبر داد. 
بررسی پیشینه نسخه‌پژوهی و نسخه‌شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته­‌ای، مطالعات دانشگاهی) از جمله اهداف اصلی این همایش بین‌المللی است.

برهمین اساس از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش‌هایی دارند؛ دعوت شده با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند.

نقد و تصحیح متون و نسخه‌های خطی، نسخه‌های خطی غیرایرانی، معرفی نسخه‌های تازه یاب و نفیس، هنرهای کتاب آرایی، فهرست‌نویسی و حفظ و نگهداری و مرمت نسخ خطی، شیوه‌های اطلاع‌رسانی و معرفی مفاخر و نام آوران عرصه مخطوطات؛ از دیگر محورهای همایش عنوان شده است.

تا کنون بیش از 50 اثر به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال شده است.

ارتباط با دبیرخانه همایش از طریق آدرس الکترونیکی  iranindiamanuscript@gmail.com  خواهد بود. گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی یا به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها