دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
اکران فیلم‌تئاتر «مهمان‌ ناخوانده»، همزمان با شب یلدا

فیلم‌تئاتر عروسکی «مهمان‌ ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی، به مناسبت شب یلدا به مدت دو روز در پایگاه اینترنتی کانون به صورت رایگان اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش برداشتی آزاد از کتاب «مهمان‌های ناخوانده» نوشته فریده فرجام است که در سال 1345 از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان منتشر و بارها تجدید چاپ شده است.

فیلم تئاتر «مهمان ناخوانده» به مناسبت شب بلند یلدا در روزهای 29 و 30 آذر 1400 اکران رایگان می‌شود و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی cinema.kpf.ir این فیلم تئاتر را به همراه دوستان و خانواده خود تماشا کنند.

این نمایش در‌باره مهمان‌های خانه مادربزرگ است که در یکی از شب‌ها، روباه به جمع میهمانان ناخوانده اضافه می‌شود و علی‌رغم قولی که داده، خروس را می‌دزدد و...

نمایش «مهمان‌ ناخوانده» در سال 1364 به شیوه عروسکی ماه‌ها در مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان بر روی صحنه رفت.

هنرمندان صاحب‌نامی همچون جعفر والی، کامبیز صمیمی‌مفخم، مرضیه برومند، مسعود کرامتی، مریم سعادت، عادل بزدوده، شاپور پورامینی، فریبا جدیکار و آزاده پورمختار در آن ایفای نقش کردند.

همچنین طراحی صحنه و ساخت دکور این نمایش با هنرمندی زنده‌یاد کامبیز صمیمی‌مفخم و طراحی و ساخت عروسک‌ها از سوی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی، عادل بزدوده و رحیم دوستی از هنرمندان برجسته حوزه تئاتر و سینما اجرا شد. بهروز غریب‌پور نیز مدیر تولید و حسن دادشکر دستیار تولید این نمایش بودند.

نصرت‌الله کریمی به دلیل استقبال مخاطبان، این نمایش را با تهیه‌‌کنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری به فیلم نمایش تبدیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها