شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
نمایشگاه‌ کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می‌کند

امیرحسین بانکی‌پور با بیان اینکه یکی از راه‌های در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف است، عنوان کرد: نمایشگاه‌ کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که همواره تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگا‌ه‌های کتاب اظهار کرد: کتاب غذای روح انسان است و نباید از آن غافل شویم، به‌خصوص در شرایط کرونایی که ارتباطات فیزیکی محدود شده است یکی از چیزهایی که می‌تواند تنهایی را پر کند، کتاب است؛‌ زیرا کتاب همیشه انیس تنهایی ما است. مردم در این شرایط به کتاب‌هایی نیاز دارند که به آن‌ها فکر، اندیشه، نشاط و روحیه بدهد و روح آن‌ها را تغذیه کند.
 
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف است، عنوان کرد: نمایشگاه‌ کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که همواره تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می‌کند. در این میان برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب در زمان ممکن نبودن برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی استانی حرکت خوبی است، اما نکاتی دارد که باید به آن توجه کنیم.
 
بانکی‌پور افزود: باید سعی کنیم فضای مجازی طراوت و شور و هیجان خرید کتاب برای مردم را کم نکند و در فضای شهری روی نمایشگاه و کتاب‌ها کار کنیم. در این زمینه باید کتاب‌های خوبی که قرار است در نمایشگاه ارائه شود در تابلوهای شهری به مردم معرفی شود؛‌ آثاری که به تقویت و تربیت روح و فکر مردم کمک می‌کند.
 
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه باید از مشارکت شهرداری در اجرای این طرح استفاده کرد، یادآور شد: فضاسازی تبلیغی در شهر و معرفی کتاب‌های خوب در تابلوهای شهری می‌تواند حال و هوای نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان را متحول کند. در کنار آن می‌توان سلسله گفت‌وگوها و معرفی کتاب‌های مختلف پیش‌بینی شود تا از ظرفیت فضای مجازی فقط برای فروش کتاب استفاده نشود و از ظرفیت‌های این فضا برای معرفی یا نقد کتاب هم استفاده شود.
 
بانکی‌پور در پایان به سابقه تاریخی و فرهنگی اصفهان اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی همواره در این استان پرارزش بوده است اما باید برای تشویق و ترغیب مردم به حضور در نمایشگاه مجازی کتاب از رویدادهایی مثل مسابقات کتابخوانی هم بهره گرفت و نمایشگاه به شکل یک جشنواره فرهنگی شهری برگزار شود تا اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.
 
پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان و نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان از بیستم تا بیست‌وششم آذرماه ١٤٠٠ به مدت هفت روز برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها