شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
برای توزیع کتاب ناشران در استان اصفهان آمادگی کامل داریم

حمید باقری از آمادگی اداره کل پست استان اصفهان برای ارسال کتاب‌های ناشران به ۲۳ شهرستان و ۱۱۰ شهر و روستای تابعه این استان، همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حمید باقری، مدیرکل اداره پست استان اصفهان در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن اشاره به آمادگی این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، گفت: ما سال گذشته اولین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را داشتیم و تلاش کردیم عدالت ارتباطی را در کنار نقش عدالت فرهنگی محقق کنیم. در این زمینه اعلام می‌کنیم که شرکت پست برای ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب این سرویس با توجه به توزیع مویرگی مرسولات به شهرها و روستاهای کشور آمادگی کامل دارد.
 
 وی به آمادگی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌آوری کتاب از ناشران و تحویل آن به مخاطب در هر نقطه از استان اصفهان اشاره و عنوان کرد: ما 120 خط ارتباطی در استان اصفهان داریم و تمام شهرستان‌ها حداقل دوبار در روز به مرکز استان مراجعه دارند و از مرکز استان به روستاها نیز حداقل هر هفته سه مرتبه مبادله پستی داریم.
 
باقری یادآور شد: تمام روستاها و شهرهای این استان تحت پوشش اداره کل پست اصفهان است و هر بسته‌ای به مرکز برسد، روزانه به شهرستان‌ها نیز ارسال شده و تلاش خواهیم کرد همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان این کار سرعت بیشتری داشته باشد.
 
مدیرکل اداره پست استان اصفهان همچنین درباره دیگر ویژگی و خدماتی که برای نمایشگاه مجازی کتاب استا اصفهان پیش‌بینی شده است،‌ توضیح داد: با به‌کارگیری فناوری اطلاعات پس از خریداری کتاب، ناشر فاکتور را به‌صورت الکترونیکی دریافت می‌کند، باید آن را روی مرسوله الصاق کرده و بعد از اینکه بسته وارد مرکز مبادلات شود ‌پیامکی به خریدار ارسال خواهد شد و طبق تعهدات عمل می‌شود.
 
او درخصوص قابلیت دیگر استان اصفهان در حوزه پست، گفت: ما در اصفهان مرکز تجزیه و مبادلات، هاب مرکزی کشور هستیم و به همه استان‌‌های ایران به جز چهار استان، ارتباط مستقیم داریم و همین موضوع به مدت سیر مرسولات کمک می‌کند؛ به‌طوری که مدت سیر مرسولات از مبدا استان‌های دیگر به اصفهان و از اصفهان به سایر استان‌ها کاهش می‌یابد.
 
وی با اشاره به فعالیت حدود 52 ناشر در اصفهان، یادآور شد: یک جلسه توجیهی آموزشی برای ناشران استان پیش‌بینی و نحوه بسته‌بندی، نحوه دریافت فاکتور و لیبل، نحوه آدرس‌نویسی و... به آن‌ها آموزش شد.
 
باقری درباره امکان جمع‌آوری کتاب از محل موسسات انتشاراتی نیز عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شده است تا مرسوله ناشران از دفاتر نشر جمع‌آوری شود و حتی اگر حجم کار افزایش پیدا کند، این جمع‌آوری را به دفعات متعدد انجام دهیم و جمع‌آوری سیار هم داشته باشیم.
 
مدیرکل اداره پست استان اصفهان با اشاره به پوشش گسترده پست برای ارسال مرسوله ناشران به مردم استان بیان کرد: در اصفهان 23 شهرستان و 110 شهر داریم و پوشش پستی ما به ‌گونه‌ای است که از هر نقطه‌ای از شهرها و روستاهای اصفهان کتاب سفارش داده شده باشد طبق برنامه زمان‌بندی، توزیع کتاب را انجام می‌دهیم.
 
حمید باقری در پایان به آمادگی کامل اداره کل پست استان اصفهان برای همکاری و پیشتیبانی از اجرای نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان اشاره کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پستی استان استفاده می‌کنیم تا خدمات مطلوب و با کیفیت درخور شهروندان استان اصفهان ارائه دهیم.
 
اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان و پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١٤٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها