چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
پخش زنده کنگره ملی شعر «سردار سربداران» از رادیو فرهنگ

نخستین کنگره ملی شعر «سردار سربداران»، پنجشنبه 18 آذر به‌صورت زنده از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین کنگره «سردار سربداران» ویژه بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به همت بنیاد مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با هدف گردآوری برترین اشعار در قالب‌های متنوع به منظور ثبت حماسه شهادت سردار دل‌ها پنج‌شنبه 18 آذر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 
این رویداد ادبی در دو بخش کلاسیک و نو در تمامی قالب‌های شعری اعم از غزل، مثنوی، دوبیتی، قطعه، رباعی، سپید و نیمایی فراخوان ارسال اثر داده بود که بعد از پایان زمان فراخوان و با دریافت 300 اثر، داوری آثار شروع شد که در هر بخش، گروهی از شاعران صاحب‌نام کشور، ارزیابی آثار را برعهده گرفتند.
 
مرتضی امیری اسفندقه؛ دبیر علمی، مصطفی محدثی خراسانی و سعید یوسف‌نیا از شاعران کشور، سرداوران و مسئولان کمیته‌های شعر کلاسیک و شعر نو این کنگره شعری هستند.
 
داوری آثار بخش کلاسیک را نیز حسین اسرافیلی، هادی سعیدی کیاسری و ناصر فیض برعهده دارند، داوران بخش شعر نو نیز مصطفی علی‌پور، مهدی سیار و حمیدرضا شکارسری هستند.
 
ویژه برنامه «سردار سربداران» به تهیه کنندگی مریم مردانی و گویندگی مهدی محمدیان  روز پنج‌شنبه ساعت 18 روی موج Fm ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها