سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
جمع‌آوری نسخ خطی و کتاب‌های نادر مراکز استانی

معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمع‌آوری منابع خطی، سنگی و نادر مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، زهرا مدرسی معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر در توضیح جزئیات این خبر گفت: منابع خطی، سنگی و نادر بسیاری در مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد که نخست نیازمند آسیب شناسی و مرمت و در مرحله بعد شناسایی و ورود اطلاعات اولیه آنها در سامانه سازمان است.
 
وی افزود: حفظ این ذخایر فرهنگی باعث می‌شود پژوهشگران علاقه‌مند در حوزه نسخ خطی بتوانند از اطلاعات آن‌ها بهره‌مند شوند.
 
مدرسی اظهار کرد: بر اساس این رویکرد؛ مراکز استانی موظف شدند تا پس از آمارگیری و ثبت اولیه؛ نسخ خطی و کتاب‌های نادر خود را برای انجام امور یاد شده در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قراردهند.
 
معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر کتابخانه ملی یادآور شد: منابع یاد شده در مراکز استانی شیراز، تبریز، کرمان، همدان، قزوین وسیستان وبلوچستان نگهداری می‌شوند.
 
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به اهمیت و جایگاه خود می‌تواند مجموعه‌ای غنی از منابع نسخ خطی و نادر به صورت اهدا یا امانی را برای حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها