یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نیماژ چهار کتاب جدید درباره‌ تئاتر و بازیگری منتشر کرد

کتاب‌های «تدریس مطالعات اجرا»، «مسیر بازیگر»، «سرقت آتش از خدایان» و «بداهه‌پردازی، قصه‌سازی یا هنر خلق چیزها»، از سوی نشر نیماژ راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی نشر نیماژ، کتاب‌های «تدریس مطالعات اجرا» نوشته ناتان استاکی و سینتیا ویمر با ترجمه آفاق میرقاسمی، «مسیر بازیگر» نوشته میخاییل چخوف با ترجمه مرضیه موسوی، «سرقت آتش از خدایان» نوشته جیمز بونت با ترجمه پوپک رحیمی و «بداهه‌پردازی، قصه‌سازی و هنر خلق چیزها» با ترجمه علی ‌شمس و افسانه کمالی تازه‌ترین آثار منتشرشده نیماژ در حوزه نظریه و تئاتر هستند.

کتاب «تدریس مطالعات اجرا» ماهیت نوظهور و چالش‌برانگیز این حوزه را منعکس می‌کند؛ حوزه‌ای که به طیف گسترده‌ای از رفتارها و اعمال انسانی از گفت‌وگوهای روزمره تا تئاتر رسمی و آیین‌های فرهنگی می‌نگرد. این آزادی عمل میان‌رشته‌ای که توسط نویسندگان وضع شده است، دیدگاه جدیدی از مطالعات اجرا را نشان می‌دهد که شامل یک رابطه و رفت‌وبرگشت عمدی بین زیست روزمره و کلاس درس است.

ناتان استاکی و سینتیا ویمر پدیدآورندگان این کتاب از استادان دانشگاه و محققان حوزه اجرا هستند که این کتاب را در قالب ۱۶ مقاله از محققان و مربیان برجسته حوزه‌های تئاتر و انسان‌شناسی گردآوری کرده‌اند.

این کتاب 360 صفحه‌ای با ترجمه آفاق میر‌قاسمی در قطع رقعی، با کاغذ بالک، جلد شومیز و قیمت 120 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

میخائیل چخوف، چهره‌ای بزرگ و تراژیک در تاریخ تئاتر روسیه است. وی برادرزاده آنتون چخوف نویسنده معروف روس بود و از سن ۱۶سالگی فعالیت بازیگری خود را در تئاتر سووُرین آغاز کرد و با تایید استانیسلاوسکی در تئاتر هنری مسکو پذیرفته شد.

کتاب «مسیر بازیگر» مجموعه‌ای از تجربیات ارزشمند بازیگری درخشان است که بزرگ‌ترین بازیگران جهان، شاگردی وی را مایه افتخار خود می‌دانند و شامل خاطرات و تاملاتش در مورد اسرار تحول صحنه و بازیگری است. شیوه بازیگری چخوف سرشار از صداقت و سبکی است و از درونش نشات می‌گیرد؛ درونی که عریان در برابر دیده‌ تماشاگران قرار گرفته و به جانشان نفوذ می‌کند‌.

این کتاب 168 صفحه‌ای با ترجمه مرضیه موسوی در قطع رقعی، با کاغذ بالک، جلد شومیز و قیمت 59000  تومان از هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان است.

کتاب «سرقت آتش از خدایان» نوشته جیمز بونت با ترجمه پوپک رحیمی راهنمای مناسبی برای علاقه‌مندان به نوشتن است. این کتاب با عنوان فرعی (راهنمای جامع داستان‌نویسی برای نویسندگان و فیلم‌سازان) دانشی بدیع، تازه و بسیار مهم ارائه می‌دهد که هیچ جای دیگری در دسترس نیست و به نوع داستان، واقعی یا غیرواقعی‌بودن آن، رسانه‌ای که قرار است داستان در آن روایت شود و چیزهایی ازاین‌دست بستگی ندارد. ازاین‌رو، یکی از مهم‌ترین و بهترین راهنماهای نویسندگان، فیلم‌سازان و هرکسی است که زندگی‌اش به فهم چگونگی قدرت‌بخشیدن به داستان‌ها و خلق داستان‌هایی بزرگ یا موفق بستگی دارد. این کتاب به دنبال واکاوی مفاهیم مربوط به نوشتن است و دانشی که این کتاب درصدد تبیین آن است، درحقیقت ادامه کار ژوزف کمبل و کارل گوستاو یونگ است.

این کتاب 388 صفحه‌ای با ترجمه پوپک رحیمی در قطع رقعی، جلد شومیز و قیمت 120 هزار تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

«بداهه‌پردازی، قصه‌سازی یا هنرِ خلق چیزها» کتابی برای عاشقان بداهه‌پردازی است. این کتاب برای بازیگران، یک کتاب “Must read” است که نویسنده، تئوری بداهه‌پردازی خود را به‌طور مفصل توضیح می‌دهد و مفهوم وضعیت و ماسک را معرفی می‌کند. در این کتاب رابطه‌ میان بازیگر و نقش در صحنه به بحث گذاشته می‌شود. هر مفهوم و گزاره به‌همراه یک یا چند مثال توضیح داده می‌شود و نمونه‌ها از تجربیات زیسته‌ مؤلف به کتاب راه پیدا کرده‌اند. کیت جانستون این کتاب ‌را بر اساس زیست شخصی خود نگاشته و هر فرد برای دارابودن و فهم خلاقیت، نیازمند مراجعه به این کتاب است.

این کتاب 391 صفحه‌ای با ترجمه مشترک علی شمس و افسانه کمالی در قطع رقعی با کاغذ بالک، جلد شومیز و قیمت 129000 تومان در دسترس علاقه‌مندان و محققان حوزه تئاتر و بازیگری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها