یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
انتشار دوازدهمین خبرنامه انجمن صنفی ویراستاران

دوازدهمین خبرنامه انجمن صنفی ویراستاران با یادداشتی از زنده‌یاد کریم امامی درباره شیوه کار ویراستاران بر روی متون ترجمه، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی ویراستاران، در صفحه اول این شماره گزارشی از نشست «ضرورت آموزش ویرایش» که در ۲۵ آبان و هم‌زمان با چهارمین روز از هفته کتاب برگزار شده بود، درج شده است. این برنامه که از سلسله نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انجمن ویراستاران بود، با حضور مهدی قنواتی، مدیر آموزش فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هومن عباسپور، نایب‌رییس انجمن صنفی ویراستاران، سعید احمدی، ویراستار، پیام شمس‌الدینی، ویراستار خبری و مهناز مقدسی، دبیر انجمن صنفی ویراستاری برگزار شد.
 
سرمقاله این شماره با عنوان «تجربه‌هایی در ویرایش» یادداشتی از زنده‌یاد کریم امامی را در باب شیوه کار ویراستاران بر روی متون ترجمه‌شده در بر دارد.
 
در صفحه دوم علاوه بر اخبار کمیسیون‌های آموزش و روابط عمومی، یادداشتی نیز به قلم گلی امامی، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی ویراستاران با عنوان «آموزش به‌تنهایی کافی نیست» آمده است.
 
در صفحه سوم نیز مقاله «ضرورت عربی‌دانی ویراستاران» به قلم پیام شمس‌الدینی آمده که در آن به ضرورت آگاهی ویراستاران از قوانین اشتقاق واژه در زبان عربی و دانستن تاریخ ارتباط میان فارسی با عربی اشاره و برخی از خطاهایی که در اثر نبودن این مهارت به متون راه می‌یابند، نام برده شده است.
 
در صفحه چهارم مطلب «اجازه بدهید از مدارس شروع کنیم» به قلم لیلا صمدی و «یک سوزن به خودمان» از هومن عباسپور درج شده است.
 
نسخه کاغذی خبرنامه‌های انجمن هر ماه برای تعدادی از ناشران و اهالی قلم فرستاده می‌شود و برای برخی دیگر از ناشران و نویسندگان نسخه پی‌دی‌اف آن ارسال می‌شود.
 
این خبرنامه که ماهانه در چهار صفحه مصور منتشر می‌شود، علاوه بر آگاهی‌رسانی درباره فعالیت‌های انجمن، مطالبی آموزشی یا اطلاعاتی از نشر را در بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها