شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
فراخوان جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» منتشر شد

فراخوان جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» با هدف گرامیداشت مرحوم «محمد سرور رجایی» نویسنده افغانستانی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران جشنواره داستان نویسی کوتاه «یاد باغبان» با هدف بزرگداشت یاد مرحوم «محمد سرور رجایی»، نویسنده افغانستانی و کشف استعدادهای کودکان افغانستانی و ایرانی و همچنین تحکیم هرچه بیشتر روابط دو ملت از طریق ادبیات؛ به همت اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار می‌شود.
 
نوجوانان ایرانی و اهل افغانستان می‌توانند با توجه به شرایط شرکت و مقررات اعلام شده در فراخوان؛ تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در این جشنواره شرکت کنند.جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» با هدف تحکیم و تقویت روابط فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان؛ شناخت استعدادهای نوظهور در زمینه داستان نویسی و حمایت از آن‌ها و  پشتیبانی از استعداد‌های ادبی اعضای افغانستانی کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

 جشنواره داستان نویسی کوتاه «یاد باغبان»  با سه موضوع «سرزمین من؛ دوستان ایرانی من(ویژه نوجوانان اهل افغانستان) و دوستان افغانستانی من(ویژه نوجوانان ایرانی) برگزار می‌شود.

 جشنواره «یاد باغبان» ویژه  نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، متولدان ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ است و نوجوانان ایرانی و اهل افغانستان علاقه‌مند می‌توانند با ارسال داستان کوتاه و داستانک در این مسابقه شرکت کنند.

ارسال داستان‌های کوتاه حداکثر تا هزار کلمه همراه با خلاقیت بالا و بدون کپی‌برداری در اولویت داوری و امتیاز دهی است و علاقمندان باید  نام و نام خانوادگی، سن، شماره تماس و نام کتابخانه را در ابتدای آثار ارسالی ذکر نمایند.
 
علاقه مندان به سه روش می توانند در این جشنواره شرکت کنند؛ ثبت نام در سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی ،www.samakpl.ir  یا ایمیل farhangi@tehranpl.ir  و همچنین ارسال اثر به نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان هفت تیر، خیابان شهید نعمت الله لطفی، پلاک ۲۳  -  صندوق پستی ۱۵۸۹۸۶۶۶۸۱ اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران- واحد فرهنگی از راه‌های شرکت در این مسابقه است.
 
جشنواره داستان نویسی«یاد باغبان»از ۱۰ آذر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می شود. اختتامیه اتین جشنواره ۱۷ اسفند ماه همزمان باسالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.علاقمندان شرکت در این جشنواره داستان نویسی؛ برای اطلاعات بیشتر می‌توانندتوانند با شماره تلفن: ۰۲۱-۸۸۸۶۶۰۲۷تماس بگیرند.
  
مرحوم «محمدسرور رجایی» متولد ۱۳۴۸ کابل بود. وی از سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد و مدیریت خانه ادبیات افغانستان و همچنین مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده گرفت.

کتاب‌های «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «ماموریت خدا»، «در آغوش قلب‌ها»، «گل‌های باغ کابل»، «در آغوش قلب‌ها»، «اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی» برخی از آثار منتشر شده سرور رجایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها