سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
فرویدِ راهنمای سرگشتگان به بازار نشر رسید

کتاب فروید از مجموعه کتب راهنمای سرگشتگان به‌تازگی راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی کتاب فروید از مجموعه کتب راهنمای سرگشتگان به‌تازگی راهی بازار نشر شده است.

«راهنمای سرگشتگان» مجموعه‌ای است با بیش از سی‌ مجلد که انتشارات کونتینیوم در دو دهۀ اخیر به زبان انگلیسی منتشر کرده است. هر مجلد از این مجموعه به یکی از فیلسوفان برجسته یا یکی از مکاتب فلسفی از دوران کلاسیک تا دوران معاصر می‌پردازد. هریک از این مجلدات دلالت یا راهنمایی است برای دانشجویان و پژوهشگرانی که در مواجهه با هر یک از این فیلسوفان یا مکاتب فلسفی دچار حیرانی یا سرگشتگی می‌شوند. تأکید بر مسائل و کلنجارهایی که در مواجهه با این فیلسوفان پدید می‌آید، کوشش در توضیح مفاهیم و اصطلاحات کلیدی ایشان به زبان فنی و در عین حال متناسب برای خوانندگان مبتدی، و نهایتاً معرفی شروح مهم در هر مورد به این مجموعه جایگاهی ویژه بخشیده است. نویسندۀ هر مجلد از میان برجسته‌ترین دانشوران در آن زمینه برگزیده شده است. این مجموعه مقدمه‌ای دقیق، واضح و سرراست برای آشنایی با متفکران، نویسندگان و موضوعات فلسفی است. این کتاب‌ها مضمون‌ها و ایده‌های اصلی متفکر مدّنظر را توضیح می دهند. تا کنون 16 جلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

مجلد مربوط به فروید، که شانزدهمین عنوان ترجمه شده از این مجموعه است، شرحی روشن و موشکافانه از تفکر زیگموند فروید و آثار و نظریه‌های اصلی وی است که راهنمایی عالی برای دستیابی به ایده‌های بنیادی این متفکر مهم و تأثیرگذار سده‌ی بیستم فراهم می‌آورد. در این کتاب با همه‌ی مفاهیم و مضامین کلیدی فرویدی آشنا می‌شویم و علاوه بر آن نقاط تلاقی این مفاهیم را با مسائل جاری در حوزه‌ی فلسفه و نظریه‌ی ادبی هم خواهیم یافت.

سلین سورپرونان، نویسنده‌ی کتاب، به نحوی مجاب‌کننده به برخی از مهم‌ترین مباحث و مناقشات در حوزه‌ی روانکاوی و کاربست آنها در عرصه‌های غیربالینی نیز در کتاب اشاره کرده است.

«فروید» از مجموعۀ راهنمای سرگشتگان با ترجمه شروین مقیمی زنجانی و شیما شصتی در ۲۹۸ صفحه و شمارگان 1000 نسخه به قیمت ۵۹ هزار تومان در بازار نشر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها