دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
شاهکار کلاسیک ادبیات فرانسه تجدید چاپ شد

کتاب «بینوایان» اثر مشهور ویکتور هوگو با ترجمه حسینقلی مستعان برای بیست و نهمین بار از سوی انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، حسینقلی مستعان، مترجم کتاب در مقدمه‌ای بر چاپ پنجم نوشته است: «بینوایان هوگو مسلما هرگز کهنه نخواهد شد و هرگز اهمیت و ارزشش تقلیل نخواهد یافت. این یکی از کتب انگشت‌شماری است که اگر هزاران توفان سهمگین و سیل بنیان‌کن از مکتب‌ها و سبک‌ها از سرشان بگذرد همچنان استوار خواهند ماند و چیزی از عظمت ابدی‌شان کاسته نخواهد شد. «بینوایان» به داستان وقوع انقلاب فرانسه در کنار روایت زندگی شخصیت ژان والژان می‌پردازد. او که به دلیل دزدیدن تکه نانی نوزده سال را در زندان سپری کرده است، پس از تمام شدن ایام محکومیت، جایی برای رفتن ندارد و کسی پناهش نمی‌دهد، در اوج درماندگی و سیه‌روزی به خانۀ اسقفی پناه می‌برد، اسقف با خوشرویی و مهربانی از او پذیرایی می‌کند، ولی این مهمان ناخوانده، نیمه‌شب ظروف نقرۀ اسقف را به سرقت می‌برد. اما ساعتی بعد به دست ژاندارم اسیر می‌شود. ولی بزرگواری اسقف مسیر زندگی ژان والژان را برای همیشه تغییر می‌دهد.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «پیش رویش دو راه می‌دید که هردو به یک اندازه سرراست بودند. اما نکته همین بود که دو راه می‌دید؛ و این به وحشتش می‌انداخت زیراکه در مدت زندگیش هرگز جز یک خط مستقیم نشناخته بود. بالاتر از همه، چیزی که رنجش را به منتهی درجه می‌رساند این بود که این دو راه متضاد بودند. برگزیدن هریک از این دو راه متضمن طرد دیگری بود. حقیقت در کدام یک از این دو است؟»

مجموعه دو جلدی «بینوایان» با جلد سخت و به قیمت 380هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور عرضه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها