یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
استقبال از کتاب‌های آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در نمایشگاه سلیمانیه عراق

در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه که با حضور ناشرانی از 15 کشور جهان برگزار شد، کتاب‌های بنیاد سعدی مورد استقبال بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روبط عمومی بنیاد سعدی، حسینعلی سبزه، مدیر غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران در سومین نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه، از استقبال و علاقه بازدیدکنندگان این نمایشگاه از دوازده عنوان کتاب تألیفی بنیاد سعدی در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان خبر داد و گفت: دلیل این استقبال تخصصی بودن این کتاب‌ها در حوزه آموزش زبان فارسی و تقویت مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری فارسی‌آموزان و همچنین خودآموزبودن آن‌هاست.

سبزه با بیان اینکه سلیمانیه فرصت و ظرفیت خوبی برای آموزش زبان فارسی دارد، پیشنهاد کرد: با همکاری وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و دانشگاه سلیمانیه، که خود یک رشته جداگانه زبان و ادبیات فارسی دارد، با کمک کتاب‌های بنیاد سعدی این رشته را برای علاقمندان به لحاظ محتوایی غنی‌تر کرد.

وی ادامه داد: اشتراکات زبانی، فرهنگی و تمدنی مردم سلیمانیه عراق با ایران و همچنین علاقه مردم سلیمانیه به بحث زبان و ادبیات فارسی باعث شد تا در این نمایشگاه از غرفه و کتاب‌های ایران و همچنین فرهنگ و زبان ایرانی استقبال زیادی شود.

مدیر غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر ناشرانی که در ایران در این نمایشگاه شرکت کردند، کُردزبان هستند، غرفه ایران و کتاب‌های زبان فارسی بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی در پایان به نشستی که با حضور محمدرضا بایرامی، نویسنده و برنده جایزه کتاب سال، با دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حلبچه داشت، اشاره کرد و گفت: این دانشجویان بسیار به کتاب‌های آموزش زبان فارسی و ادبیات معاصر و به زبان فارسی علاقه نشان دادند.

در این نمایشگاه که از ۲۷ آبان ماه افتتاح و تا ششم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه به کار خود پایان داد، ۳۲ انتشاراتی با ۸۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان، شعر و ادبیات کلاسیک و معاصر، ایرانشناسی و … در غرفه ایران شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها