شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
تجلیل از برترین‌های سطوح مختلف دوره‌های آموزش زبان فارسی در لاذقیه

برترین‌های سطوح مختلف دوره‌های آموزش زبان فارسی از سوی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه با اهدای جوایزی به رسم یادبود تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، خانه فرهنگ ایران در لاذقیه در آیین افتتاحیه پنجاه‌وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی میزبان فراگیران جدید، فارسی‌آموزان دوره‌های پیشین و استادان زبان فارسی و فارسی‌آموزان دانشگاه تشرین بود.

علیرضا فدوی، مسئول مرکز فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در لاذقیه از جایگاه زبان فارسی در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی، حلاوت مثال‌زدنی ادبیات فارسی، فرهنگ غنی و تمدن عظیم مردمان ایران‌زمین و ضرورت یادگیری این زبان شیرین برای غور در این دریای بیکران سخن گفت.

وی روابط عمیق و راهبردی دو ملت و دولت ایران و سوریه را یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های فراگیران سوری برای آموزش زبان فارسی برشمرد و تأکید کرد: بر همین اساس توسعه آموزش زبان فارسی سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه قرار دارد.

فدوی در ادامه سخنانش، به معرفی کتاب‌های «شیراز» که به‌تازگی برای فراگیران عرب‌زبان از سوی بنیاد سعدی تألیف و منتشر شده پرداخت و در خصوص سطوح مختلف دوره جامع آموزشی تعریف‌شده بر اساس استانداردهای آن بنیاد برای فارسی‌آموزان جدید توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه جلسه، رامز اللیوا، استاد زبان فارسی مرکز نیز سخنانی کوتاه در اهمیت یادگیری زبان فارسی و پیوندهای مستحکم دو زبان عربی و فارسی با بیان مثال‌های متعدد ایراد کرد.

همچنین در فواصل زمانی متعدد این مراسم، فیلم‌های کوتاهی از جاذبه‌های غنی کشورمان در زمینه‌های تمدنی، پیشرفت علمی و عمرانی و گردشگری و … به نمایش درآمد و در پایان برنامه نیز از دانشجویان برتر سطوح مختلف دوره قبل با اهدای جوایزی به رسم یادبود تجلیل شدند.

دوره‌های آموزش زبان فارسی در خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه در دوازده سطح از مقدماتی تا فوق میانی تعریف شده و بر اساس شیوه آموزشی بنیاد سعدی بر اساس سطح فراگیران داوطلب از گروه‌های سنی مختلف از سطح مقدماتی تا فوق میانی توسط گروهی از بهترین استادان سوری مقیم لاذقیه با درجه دکتری زبان و ادبیات فارسی که سال‌ها در جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده‌اند، تدریس می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها