شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
شعرای بسیاری شهید فخری‌زاده را می‌شناسند

عباس محمدی با اشاره به انتشار کتاب شعر فخر ایران با رویکرد اشعار مرتبط با شهید فخری‌زاده گفت: اغلب شاعران به واسطه برگزاری شب شعر عاشورایی، شهید فخری‌زاده را می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدیرکل آفرینش‌های حوزه هنری در برنامه «در انتهای الوند» که صبح امروز (ششم آذر) از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: فردا (هفتم آذر) سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده است؛ به همین مناسبت امروز ساعت 15 در سالن سوره حوزه هنری در خدمت شاعران نام‌آشنای کشور هستیم تا یاد این شهید را گرامی بداریم.

مدیرکل آفرینش‌های حوزه هنری ادامه داد: حضور در این همایش آزاد است؛ اما در بخش شعرخوانی شاعران را براساس صبغه و سابقه دعوت کردیم.

مدیرکل آفرینش‌های حوزه هنری تاکید کرد: امسال اولین سالگرد شهید فخری‌زاده است. نوع شهادت این شهید ترور مظلومانه بود و شعرهایی که برای این شهید سروده شده، بی‌نظیر است و این جوشش در زمان شهادت سردار سلیمانی نیز دیده شد.

محمدی با اشاره به اینکه سوره مهر کتاب مجموعه اشعار درباره شهید فخری‌زاده را با عنوان «فخر ایران» منتشر کرده است، ادامه داد: در نگاه اول شاید این مهم به ذهن بیاید که مساله سردار فخری‌زاده، نظامی است؛ اما این شهید در مجموعه خود همایش ادبی برای عاشورا شکل داد و از همکاران خود -که علاقه‌مند به ادبیات بودند- دعوت به همکاری کرد که سه سال شب شعر عاشورا برگزار کردند.

مدیرکل آفرینش‌های حوزه هنری گفت: شاعران، شهید فخری‌زاده را می‌شناسند و به این شهید علاقه‌مند هستند.

برنامه تلویزیونی «درانتهای الوند» شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش‌طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت هفت صبح روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها