شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
برای زنده نگه‌داشتن نام «علامه اقبال لاهوری» قدردان جمهوری اسلامی ایران هستیم

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر «پیشاور» پاکستان با نمایش بیشترین آثار مربوط به مفاخر ادبی، علمی و جاذبه گردشگری ایران‌زمین مورد توجه نویسندگان، فرهیختگان و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان، در نمایشگاه سه‌روزه بین‌المللی کتاب در دانشگاه اسلامی کالج پیشاور با حضور ناشرین خارجی از کشورهای ترکیه و افغانستان و ناشرین داخلی از سراسر پاکستان شرکت کرد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با سخنرانی سناتور مشتاق احمد، نماینده حزب جماعت اسلامی در مجلس سنای پاکستان، مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ ایران، محمد ادریس، رئیس دانشگاه پیشاور، حسین خوشی، رییس بخش فارسی دانشگاه پیشاور و جمعی از استادان، مقامات دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.
سناتور مشتاق احمد ضمن قدردانی از مشارکت خانه فرهنگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی پیشاور اظهار کرد: حضور ارزشمند ایران در این رویداد فرهنگی موجب مسرت و ارتقای سطح کیفی این برنامه شده است.

وی گفت: نمایندگی فرهنگ ایران همواره در صف اول تمامی فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری بوده است؛ بنابراین ما بر خود واجب می‌دانیم از تمامی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیریت خانه فرهنگ ایران به‌دلیل گستردگی و تنوع فعالیت‌های ایشان در پیشاور تشکر کنیم.
مشتاق احمد گفت: ما قدردان جمهوری اسلامی ایران به خاطر زنده نگهداشتن نام شاعر مشرق زمین علامه اقبال لاهوری که در کشور خود تعلیمات ایشان را به مردم فرهنگی و متمدن ایران آموزش می‌دهند، هستیم.

رئیس ایالتی حزب جماعت اسلامی پاکستان با خواندن اشعار فارسی اقبال لاهوری خطاب به رئیس خانه فرهنگ ایران گفت: شما ایرانیان بسیار خوش اقبال هستید که کلام فارسی اقبال لاهوری را درک می‌کنید، ‌ای کاش مردم شبه قاره هویت، تاریخ، زبان و ادبیات فارسی را با زبان انگلیسی معامله نمی‌کردند، تا امروز مفاهیم و تفکرات متعالی علامه اقبال را فهم کرده و از آن بهره می‌جستند.

در پایان این مراسم، مهمانان ویژه از غرفه خانه فرهنگ ایران شامل کتاب‌های ادبی، علمی، دینی تقریبی، مفاخر ایرانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی هنری و همچنین از دیگر غرفه‌های ناشران کتاب از کشورهای ترکیه، افغانستان و شهرهای مختلف پاکستان بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها