شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» فراخوان داد

فراخوان دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» با بخش ویژه مقالات تاریخی با رویکرد نقد دوران پهلوی (۱۳۹۸-۱۳۹۹) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر با هدف ارتقای فرهنگ و حافظه تاریخی جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی (ریشه‌ها و پیامدها)، کمک به اعتلای سطح دانش تاریخی و فرهنگ مکتوب، مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و حمایت و تشویق مولفان و پدیدآورندگان متعهد و متخصص سراسر کشور در این حوزه در بهمن 1400 برگزار می‌شود.
 
براساس فراخوان این جایزه از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی www.tarikhsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.
 
گفتنی است کتاب‌هایی در دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» داوری می‌شوند که در بازه زمانی 1398 تا 1399 منتشر شده و دارای برگه اعلام وصول باشند؛ کتاب‌ها نباید کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده باشند. همچنین تنها کتاب‌هایی در این جایزه داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت‌شده در دبیرخانه باقی خواهند ماند.
 
در این جایزه کتاب‌های تالیف، ترجمه و تصحیح در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی (ریشه‌ها و پیامدها) در موضوعات کلیات (دانشنامه‌های تخصصی، کتاب‌شناسی توصیفی تحلیلی و روزشمار)، خاطرات، زندگی‌نامه و شرح‌حال‌نویسی، مستندنگاری (سفرنامه‌نویسی، یادداشت‌های روزانه و عکس نوشت)، تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی، تاریخ شفاهی و اسناد و پژوهش‌های اسنادی داوری و بررسی می‌شوند.
 
 امسال بخش ویژه دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» نیز به مقالات تاریخی با رویکرد نقد دوران پهلوی که از سال 1398-1399 منتشر شده‌اند، اختصاص دارد.
 
 مهلت ارسال اثر به دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» 30 آذرماه 1400 است. دبیرخانه این جایزه در تهران، الهیه، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، پژوهشکده تاریخ معاصر، پلاک 15، کدپستی 1964964353 واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02122608690 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها