دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو آذر 1400 برگزار می‌شود

دبیر علمی دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو، از برگزاری آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو در آذر 1400 خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محسن پرویز؛ دبیر علمی دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو، گفت: جایزه شهید اندرزگو قرار بود دوم شهریور‌ماه و همزمان با سالروز شهادت سید علی اندرزگو برگزار شود، ولی به دلیل افزایش ابتلا به بیماری کرونا به تأخیر افتاد. اعضای شورای سیاست‌گذاری علاقه‌مند بودند که این مراسم به‌صورت حضوری برگزار شود، اما شرایط کشور اجازه نمی‌داد و قرار بر این شد که در شرایط مناسب‌تری برگزاری شود. با توجه به اینکه شرایط کرونایی کمی بهتر شده، تصمیم گرفتیم که این مراسم در آذرماه برگزار شود.
 
وی ادامه داد: تصمیم اولیه شورای سیاست‌گذاری مبتنی بر این بود که این مراسم در شهر مقدس قم برگزار شود، ولی در مجموع و با صلاحدید شورای سیاست‌گذاری، قرار بر این شد که مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه شهید اندرزگو، ساعت 17:30 عصر سه‌شنبه نهم آذرماه 1400، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شود.
 
دبیر علمی دومین جایزه شهید اندرزگو با اشاره به اینکه 13 اثر به‌عنوان نامزد نهایی معرفی شده بودند، افزود: در این مراسم، پنج اثر به‌عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد. همچنین با تصمیم شورای سیاست‌گذاری، از نوقلمانی که در این زمینه اولین کارشان است و کارهای ارزشمندی نیز بوده، تقدیر به‌عمل می‌آید. این افراد هشت نفر هستند که آثار درخور تقدیری را به دومین دوره جایزه شهید اندرزگو ارائه کرده‌اند.
 


پرویز در ادامه اظهار کرد: تصمیم ما بر این است که در این مراسم همه افرادی را که دست‌اندرکار اجرایی حوزه فرهنگ هستند، دعوت کنیم و این کار حتما صورت می‌گیرد. ما از مدیران و معاونان در این حوزه، همچنین رئیس سازمان تبلیغات و مدیر نهاد کتابخانه‌های کشور، تا دوستانی که مرتبط هستند، دعوت خواهیم کرد. همچنین، از تشریف‌فرمایی دوستانی که فرصت کافی دارند و می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند، استقبال می‌کنیم.
 
وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه مسئولان بخش‌های مختلف به ترویج این آثار اقدام کنند، گفت: در واقع، مهر نهایی جوایز می‌تواند این باشد که تأثیر خود را در خوانده شدن این آثار توسط مردم نشان دهد و این امر هم نیازمند اطلاع‌رسانی است. امیدواریم که شاهد رونق کتابخوانی در کشورمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها