دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
«قلبی برایت می‌تپد‌» در ویترین کتابفروشی‌ها

کتاب «قلبی برایت می‌تپد‌» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم، روح‌الله مهرابی به روایت همسر از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یازدهمین روز از دومین‌ماه سال 1361 دیده به جهان گشود. همزمان با سالروز میلاد امام امت و او همنام روح‌الله خمینی شد. خانواده‌ شش نفری‌شان پر بود از صفا و صمیمیت و مهربانی. مدیریت و تربیت پدر، در کنار مهربانی و صفای مادر، در خانواده محیط امنی ایجاد کرده بود برای رشد و تعالی فرزندان. روح الله از کودکی علاقه زیادی به کار‌های فنی داشت و درس و کار و زندگی‌اش را بر مبنای همین علاقه پیش برد. مقطع راهنمایی را که تمام کرد به پیشنهاد پدر لباس پاسداری بر تن کرد و به انجام خدمات فنی در مرکز بازسازی زرهی شهید زین الدین مشغول شد.
 
در سال 1382 با دختری متعهد ازدواج کرد و ثمره‌ ازدواجش دختری به نام زینب و پسری به نام حسین شد. میل و علاقه‌اش به تحصیل، درونش غلیانی ایجاد کرد تا با شوق و علاقه در کنار کار تحصیلاتش را هم ادامه دهد. پس در دانشگاه علمی کاربردی شهید دستواره مشغول به تحصیل و از بهترین دانشجویان دانشگاه شد. آنگاه که خاک کشور‌های اسلامی در زیر آتش داعشیان قرار گرفت و ترس از اشغال سرزمین‌های مقدس دل غیرتمندان را لرزاند، روح‌الله که تخصص و توانمندی لازم را داشت، تصمیم گرفت به یاری مجاهدان بشتابد. پس داوطلب اعزام به عراق شد و از طریق مؤسسه شهید زین الدین با عنوان تکنسین ادوات جنگی اعزام شد.
 
وی پس از پایان چهل روز اعزامش به عراق، درحالی‌که آماده بازگشت به میهنش بود متوجه شد چند تجهیز نظامی در منطقه عملیاتی عاشورا زمین‌گیر شده و نیاز به بازسازی دارند. به همراه همرزمش حمیدرضا مرادی داوطلبانه از بازگشت به وطن خودداری کرده و راهی منطقه‌ عملیاتی شد.
 
صبح جمعه دوم آبان‌ماه سال 1393 در حین ماموریت در تله‌ انفجاری که توسط نیرو‌های خبیث داعشی در منطقه جرف الصخر عراق تعبیه شده بود، قرار گرفت و در عروجی آسمانی، حضوری جاودانه یافت و در سن 32 سالگی از شهدای مدافع حرم شد.
 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: «انگار گرد آرامش را به قلب همه‌شان پاشیدند. برایش آن لحظه خریدنی‌ترین لحظه عمرش بود. زهره‌ای که سختی حال حسین و زینب برایش رمقی نگذاشته بود به این فکر کرد که اگر روح‌ئالله زیارت دلچسب امام حسین(علیه السلام) نسیبش شد او هم جا نمانده...»
 
«قلبی برایت می‌تپد‌» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم؛ روح‌الله مهرابی به روایت همسر در قطع رقعی و 236 صفحه، به قلم کوثر شریف‌نسب به رشته تحریر درآمده و همزمان با ایام هفته کتاب از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها