یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
«ارتباط با کتابدار» درسامانه مدیریت کتابخانه‌ها قرار گرفت

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد از فعال‌شدن سامانه «ارتباط با کتابدار» در تمامی پرتال کتابخانه‌های عمومی متصل به سامانه مدیریت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سامانه «ارتباط با کتابدار» با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی، بهبود و ارتقای روند ارایه خدمات مرجع مجازی، در تمامی پرتال‌های کتابخانه‌های عمومی متصل به سامانه مدیریت فعال شد.
 
کاربران «سامان» و اعضاء کتابخانه‌های عمومی با استفاده از این قابلیت جدید، می‌توانند پرسش‌ها و درخواست‌های خود را برای کتابداران کتابخانه ارسال کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.
 
بهبود ارتباط با اعضاء کتابخانه‌های عمومی، ارتقاء قابلیت‌های خدماتی کتابخانه‌ها در محیط نرم‌افزاری سامان، بهبود روند تعامل کتابداران و اعضاء کتابخانه و توسعه خدمات مرجع مجازی از جمله اهداف این سامانه جدید است.

این گزارش می افزاید؛ «پرسش از کتابدار»، «درخواست معرفی کتاب»، «درخواست پستی کتاب»، «درخواست مقاله»، «پیشنهاد و انتقاد»، «پیگیری درخواست‌ها» و «امکان ارسال و اعلام خطاهای فنی سامانه به کارشناسان مربوطه» از جمله قابلیت‌های در نظر گرفته شده در سامانه «ارتباط با کتابدار» است.
 
اتصال تمامی کتابخانه‌های عمومی به نرم‌افزار یکپارچه سامانه مدیریت سامان، این زیرساخت را برای ارایه یکی از اساسی‌ترین خدمات کتابخانه‌ای یعنی خدمات مرجع و پرسش و پاسخ آنلاین ارتقاء یافته را فراهم کرده و بر این اساس، با همکاری ادارات کل فناوری اطلاعات و توسعه کتابخانه‌ها، امکان ارتباط کاربران و اعضاء کتابخانه با کتابداران در سامانه مدیریت فراهم شده است.

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد ؛کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور را دعوت به آشنایی کامل با قابلیت‌ها و امکانات این سامانه کرده و از آن‌ها درخواست کرده تا نسبت به اطلاع‌رسانی مطلوب و شایسته درباره این امکان، به اعضاء و کاربران پرتال کتابخانه‌ها اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها