شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
دومین فصل از جلسات دوشنبه‌های نقد کتاب سوره گشوده می‌شود

دانشکده هنر و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، برای دومین فصل، جلسات نقد کتاب را در دوشنبه‌های هر هفته برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، دانشکده هنر با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، دومین فصل از جلسات «دوشنبه های نقد کتاب سوره» را برگزار می‌کنند.

در نخستین نشست از فصل دوم این برنامه که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، «نظریه ها و گفتمان‌های سینمای مستند» نوشته احمد ضابطی جهرمی به بحث گذاشته خواهد شد.

کتاب «نظریه و گفتمان‌های سینمای مستند» در سه حوزه نظریه و نظریه‌پردازی در سینمای مستند تالیف شده است و حاوی حوزه‌های «معرفی مکاتب و قطب‌های مستندسازی در سینمای امروز جهان»، «تاریخ و گونه‌شناسی فیلم مستند با تمرکز بر فرم و مستندهای نوظهور تلویزیونی در دوره معاصر» و «تاریخ‌نگاری سینمای مستند» است که توسط انتشارات قلم شاملو با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به چاپ رسیده است.

در این جلسه شهاب‌الدین عادل درباره کتاب به سخنرانی خواهند پرداخت و درباره ویژگی‌های کتاب برای استفاده در بستر آموزشی سخن خواهند گفت و دبیری نشست را نیز رامتین شهبازی برعهده دارد.

این نشست دوشنبه اول آذرماه ساعت 18 در آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/bookreview  برگزار می شود و ورود عموم علاقه‌مندان آزاد است.

سلسله نشست‌های «دوشنبه های نقد کتاب سوره» در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی دانشکده هنر دانشگاه سوره متناسب با گروه‌های آموزشی دایر در دانشکده با انتخاب مکتوبات مناسب می‌کوشد تا زمینه‌های گسترش علم و آشنایی دانشجویان را با صاحب‌نظران گسترش دهد. این نشست‌ها به صورت برخط برگزار می‌شود و در فصل اول توانست علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کند.

دوره جدید نیز برای 12 جلسه برنامه‌ریزی شده است و حوزه‌های ادبیات نمایشی، نمایش، عکاسی، فلسفه و نظریه هنر، انیمیشین، هنر اسلامی، نقاشی و گرافیک را دربرخواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها