جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر ایرانی در نمایشگاه‌ کتاب سلیمانیه

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان برای نخستین بار با ۸۰۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر ایرانی در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه پنج‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) با حضور مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، داود حسن‌پور، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حسین‌علی سبزه، نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران، وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان، وزیر آموزش‌وپرورش اقلیم کردستان، استاندار و رئیس شورای استانداری سلیمانیه، رئیس اتحادیه ناشران عراق و جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، دانشگاهی، دینی و فرهنگی از اقلیم کردستان و استان موصل افتتاح شد.
 
غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت خانه کتاب و ادبیات ایران، نخستین‌بار با عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر ایرانی در حوزه‌های مختلف از‌جمله دین، ادبیات، شعر، تاریخ، هنر، کودک و نوجوان در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه حضور فعال دارد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در غرفه‌ای مستقل به معرفی آثار ایرانی به زبان عربی می‌پردازد و چند ناشر کُرد ایرانی نیز غرفه‌های مستقلی در این نمایشگاه دارند.

براساس این گزارش، وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان و استاندار سلیمانیه پس از پایان مراسم افتتاحیه با همراهی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از غرفه خانه ادبیات ‌‌و کتاب ایران بازدید کردند و در این بازدید سرکنسول جمهوری اسلامی ایران یک جلد قرآن نفیس به وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان اهدا کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش اقلیم کردستان عراق و مدیرکل فرهنگ و جوانان اربیل نیز با استقبال وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق و نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه کشورمان حضور یافت و به بازدید از غرفه پرداخت.
 
سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با حضور ناشرانی از ۱۵ کشور ازجمله مصر، عراق، سوریه، اردن، ایران تا ۶ آذرماه ١٤٠٠ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها