پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
اختتامیه جشنواره کتاب بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره کتاب بچه‌های مسجد با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور) در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، جواد زاهدی، کارشناس مسئول کتابخانه‌های مساجد ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که کانون‌های مساجد در طول چند سال گذشته برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی را به‌صورت دوره‌ای برگزار کرده‌اند و فقط محدود به هفته کتاب و زمان خاصی نبوده است، عنوان کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی افزایش آگاهی، دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای را برای مردم به دنبال دارد.
 
وی در ادامه کتاب خوب و کتاب خوب خواندن را امر مهمی دانست و افزود: این نکته که سرانه کتابخوانی باید بالا برود درست است، اما باید منابع مناسب به کتابخانه‌ها تزریق شود تا مردم، جامعه و جوانان دسترسی راحت و آسانی به منابع داشته باشند. ترغیب و تشویق مداوم افراد به کتابخوانی علاوه بر اینکه در رسانه‌ها و فضای مجازی بیان می‌شود باید از همان دوران کودکی پایه‌ریزی و در مدارس و مقاطع پایین تحصیلی انجام شود تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور به خوبی جا بیافتد.
 
زاهدی تاکید کرد: افرادی که حتی از تحصیلات بالایی برخوردارند باید منابع مطالعاتی خود را از درسی به خارج از آن گسترش دهند تا به مهارت خوب خواندن دست پیدا کنند. بنابراین دست‌اندرکاران فرهنگی باید روی این موضوع نیز تاکید داشته باشند.
 
کارشناس مسئول کتابخانه‌های مساجد کشور در ادامه به بیان برنامه‌های کانون‌های مساجد پرداخت و اظهار کرد: 30 آبان 1400 ماه اختتامیه جشنواره کتاب بچه‌های مسجد با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل مسجد امام حسین در میدان امام حسین‌(ع) اجرا می‌شود. این جشنواره در چهار محور کتاب خوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیر کتاب برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: طرح شنبه‌های کتاب، هرهفته به این صورت که یک کتاب مفید از طرف امام جماعت مسجد یا کتابدار و مدیر کانون در بین نمازگزاران معرفی می شود، برگزار می‌شود. این کتاب براساس ذائقه و فرهنگ منطقه انتخاب می‌شود و کتابدار و یا مدیر مربوط کتاب معرفی شده را در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌کنند.
 
زاهدی در پایان تقدیر از کتابداران، مسابقات کتابخوانی، آموزش کتابداران، بر پایی نمایشگاه کتاب در سطح استان، سرکشی به کتابخانه‌های نمونه استان و دیدار با نخبگان اهل قلم در هر استان را از دیگر برنامه‌های کتابخانه مسجد اعلام کرد.
 
 بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشورادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها