چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
پیشکسوتان عرصه کتاب ایلام همزمان با هفته کتاب تجلیل می‌شوند

عمران خودآموز تاکید کرد: تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه کتاب در حوزه‌های مختلف شامل پیشقراولان چاپ و نشر کتاب و کتابفروشی از برنامه‌های این استان همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی است.

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف و ضرورت برگزاری هفته کتاب گفت:این هفته بیست‌وهشت سال سابقه برگزاری دارد و هدف اصلی آن ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش دانایی در جامعه و همچنین کمک به رشد فرهنگی استان‌ها است.
 
وی ادامه داد: ما در استان ایلام همزمان با سراسر کشور، ویژه‌برنامه‌هایی را برای هفته کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته‌ایم که محوری‌ترین برنامه ما تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی استانی است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه از مؤلفان، ناشران و کتابخوانان فعال ایلام در این برنامه تجلیل و تقدیر می‌شود، عنوان کرد: در کنار آن مراسم رونمایی از کتاب‌های تازه منتشرشده نویسندگان ایلامی و جلسات نقد و بررسی تازه‌های نشر را هم داریم.
 
وی تاکید کرد:علاوه بر آن توزیع و اهدای کتاب در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار ایلام را نیز دنبال می‌کنیم؛درواقع کتاب‌ها را به دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام اهدا می‌کنیم، همچنین کتاب‌هایی را به کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی اهدا خواهیم کرد.
 
او با اشاره به بازدید از کتابخانه‌های عمومی، ادامه داد:تلاش می‌کنیم جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور را با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار کنیم و سند کتاب و کتابخوانی مصوبه شورای فرهنگ عمومی در این جلسه پیگیری شود.
 
عمران خودآموز در پایان گفت:همچنین همزمان با بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ در حوزه‌های مختلف شامل پیشقراولان چاپ و نشر کتاب، اولین کتابفروشی استان و... را نیز به صورت نمادین انجام می‌دهیم.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها