چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور را به‌عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی که از سوی دکتر محمدمهدی اسماعیلی برای انتصاب حجت‌الاسلام ایمانی‌پور صادر شده، نخستین تاکید بر استفاده از مدیران و رایزنان جوان، انقلابی و تحول خواه است. متن حکم به این شرح است:
 
«جناب حجت‌الاسلام آقای مهدی ایمانی‌پور
 
با عنایت به تعهد، تجارب اجرایی و آشنایی دیرینه‌ای که با فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور دارید و بنا بر مصوبه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری و ولی­ امر­ مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، به موجب این حکم برای مدت سه سال به‌عنوان «رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی » منصوب می‌شوید.
 
 امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان و بیانات و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی، برای انجام مأموریت‌های ذیل اهتمام وافر را به کار گیرید:
 
1ـ استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور
 
2ـ پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن
 
3ـ هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
 
4ـ توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­ ها و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های فرهنگی کشور و وزارت­خانه
 
5ـ برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر جمهوری اسلامی ایران در جشنواره­ ها و نمایشگاه‌های فرهنگی دیگر کشورها
 
6ـ توسعه پایدار و اثرگذار روابط فرهنگی با کلیه کشورهای همسایه
 
7ـ تعمیق روابط و استفاده از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی بین‌المللی مانند اکو، آیسسکو، مجمع فقه اسلامی، ارسیکا و سایر سازمان‌های بین‌المللی
 
8ـ گسترش گفت‌و‌گوهای فرهنگی در کنار گفت‌و‌گوهای دینی با نخبگان فرهنگی جهان
 
9ـ بومی‌سازی پایدار فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی
 
10ـ توجه خاص به ایرانیان خارج از کشور و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی
 
11ـ اجرای دقیق موافقت‌‌نامه‌های فرهنگی و انعقاد موافقت‌نامه‌های جدید در جهت توسعه و گسترش فرهنگ و هنر اسلام و انقلاب اسلامی
 
12ـ برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم در جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی در ارتباطات و مناسبات بین‌المللی
 
13ـ پشتیبانی از ترویج زبان و ادب فارسی در کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای منطقه
 
ارایه گزارش مستمر فصلی از پیشرفت اجرای بندهای مذکور مورد انتظار است.
 
شایسته است با بهره‌گیری از نیروهای مؤمن، مکتبی، کارآمد و آماده و آشنا به مسایل بین‌المللی در جهت ارائه تصویری درست ازمبانی ارزشی و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مبادرت نمایید و در جهت توسعه و ترویج مناسبت‌های فرهنگی با ملل نیک‌اندیش جهان به‌ویژه مسلمانان و مؤمنان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب برگرفته از دین و آیین راستین همت گمارید.
 
لازم است از تلاش‌های سازنده برادر دانشمند و خدمتگزار، جناب آقای دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، در مدت طولانی مسئولیت بیش از هشت‌ساله این سازمان تقدیر و تشکر نمایم.
 
مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.»
 
گفتنی است، حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور، متولد 1343 دارای تحصیلات عالی حوزوی، مدرس و محقق در زمینه حقوق و کلام اسلامی است. از او مقالات متعددی در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده و ترجمه و باز نویسی کتاب «اسلام و چالش‌های دوره مدرن» از زبان آلمانی ازجمله آثار اوست.
 
 از سوابق اجرایی و مدیریتی او هم می توان به قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیرکل فرهنگی "اروپا و آمریکا" در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در فدراسیون روسیه و آلمان، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد.
 
تاسیس موسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی در خارج از کشور ازجمله سازمان غیر دولتی «البیت المسلم»؛ برای دفاع از حقوق مسلمانان در «ژنو»، مجمع منطقه‌ای اهل بیت(ع) در آمریکای شمالی(کانادا)، آمریکای جنوبی‌(برزیل) و اروپا (هامبورگ)، موسس بنیاد مطالعات اسلامی و بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی در روسیه، بخش حافظ‌پژوهی‌(شیعه‌شناسی) در دانشگاه فرانکفورت از دیگر فعالیت‌های ایمانی‌پور است.
 
وی همچنین عضو شورای بین‌الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی‌(دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) و عضو کمیته علمی و فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی است.
 
مدیر تدوین طرح ارتقاء و بهبود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (مسئول گروه تدوین)، مدیرتدوین سند فرهنگی بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب در کنار تدوین ده‌ها آیین‌نامه، شیوه‌نامه و تفاهم‌نامه در امور فرهنگی بین‌المللی در کارنامه ایمانی‌پور به چشم می‌خورد.
 
یادآور می‌شود، پیش از این ابوذر ابراهیمی ترکمان به مدت 8 سال عهده‌دار این مسئولیت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها