چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
رونمایی از «هم‌صدای باران» در مشهد

آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «هم‌صدای باران» روایتی از زندگینامه سردار شهید عباسعلی دهنوی به همراه خاطرات و آثار با حضور، نویسنده کتاب و خانواده معظم شهید عباسعلی دهنوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، در ابتدای این برنامه حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: خرسندیم که در آغاز هفته، کتاب با موضوع زندگینامه شهدا با حضور خانواده معظم شهدا کتاب «هم صدای باران» را رونمایی می‌کنیم. به تعبیر بنده شهیدان در زمره شهیدان قرآن هستند چرا که در راستای ارادت و خدمت راستین در راه قرآن، این حجت کامل خداوند بر بندگانش قدم برداشتند. در واقع شهدا را کتاب، آسمانی کرده است؛ از قرآن به عنوان والاترین کتاب آسمانی گرفته تا کتابهایی که باعث بالارفتن شعور، معرفت، فهم و دانایی در این افراد شده است، باعث قدم نهادن افرادی همچون شهید عباسعلی دهنوی در این مسیر شده است. 

وی ضمن تشکر از راضیه رضاپور، نویسنده کتاب «هم صدای باران»، افزود: امیدوارم برگزاری این قبیل برنامه‌ها بار دیگر جامعه را با سیر و سلوک ائمه اطهار (ع) آشتی دهد چرا که امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به آشنایی و ترویج سبک زندگی مومنانه در جامعه داریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تشکر ویژه از نویسنده کتاب «هم صدای باران» گفت: نگارش این قبیل کتابها باعث آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با زندگی شهیدان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از جوامع بشری با توجه به فرهنگ، دین، اجتماع و اعتقادات خود خوشبختی را معنا می‌کنند، افزود: معنای واقعی خوشبختی فارغ از تمام تفاوتهای موجود در بین انسانها در یک جمله خلاصه می‌شود؛ زنان، مردان و جامعه ای خوشبخت هستند که در پایان عمر خود بدانند چه کارهایی انجام داده اند، آیا خداوند از آنها راضی است و آنها نیز از خداوند راضی هستند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به چهار آیه سوره فجر و روایت حضرت امام صادق(ع) در هنگام تشرف امام حسین(ع) بر بالین شهدای روز عاشورا، گفت: امام حسین(ع) در هنگام حضور بر بالین شهدای روز عاشورا فرمودند«ای نفسهای مطمئنه رجوع کنید به سمت پروردگار، در حالتی که شما از پروردگار راضی باشید و خداوند نیز از شما راضی باشد و این رضایت، شما را از بندگان ما قرار می‌دهد»؛ در واقع معنای واقعی خوشبختی در این روایت ذکر شده است. 

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده‌های آنها در جامعه امروز مظلوم واقع شده اند، گفت: جامعه امروز دین خود را به شهدا و خانواده‌هایشان ادا نکرده است چرا که آنطور که شایسته و بایسته است به معرفی و شناسایی آنان پرداخته نشده و فرهنگ شهادت توسعه نیافته است. 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سلطانی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این گونه برنامه‌ها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به تبع آن پویایی کشور شود. 

در پایان راضیه رضاپور، نویسنده کتاب «هم صدای باران» ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و تشکر از برگزاری مراسم گفت: شهادت، مرگ پارتی بازی شده است. اگر به منشی مرگ چشمک می‌زنید، اگر برای کلفت حقیقت مشیت، ابرو نازک می‌کنید، اگر به پرستاران عشق لبخند می‌زنید، تاریخ مرگ شما را جلو نمی‌اندازند، شهادت کارت میهمانان اختصاصی، به تالارِ وحدت وجود است.

وی با بیان اینکه اگر شهید شویم تا زمان است زنده ایم و جاوید، افزود: نگارش کتاب «هم صدای باران» افتخاری است که به واسطه همراهی و همکاری خانواده معظم شهید عباسعلی دهنوی نصیب بنده شده است. من نویسنده ای فراری هستم و سخت می‌نویسم اما برای نگارش این کتاب دست و دلم را همراه با شهید عباسعلی دهنوی به کار گرفتم.

اضافه می‌شود «هم‌صدای باران» روایتی از زندگی سردار شهید عباسعلی دهنوی سال گذشته توسط انتشارات نویدفتح در ۴۴۸ قطع وزیری در هزار نسخه با قیمت ۵۰ هزارتومان روانه‌ی بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها