سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
دو مجموعه شعر در قزوین رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از دو کتاب شعر «مادر باران» اثر شیما باقری و «آه ری را» سروده فرهاد شریفی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، در مراسمی با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و جمعی از شعرا و هنرمندان در تالار مجتمع هنری ارشاد قزوین از دو کتاب شعر رونمایی شد.

محمدحسین اسماعیلی در آئین رونمایی از این دو کتاب گفت: قزوین با داشتن مراکز بزرگ علمی و هنرمندان شاخص و متعدد می‌تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

وی افزود: هنرمندان و شعرای زیادی در استان قزوین حضور دارند که استعداد و قابلیت آثار آنها به گونه‌ای است که می‌تواند به یک مجموعه و کتاب تبدیل شده و در اختیار دیگران قرار گیرد و ما تلاش می‌کنیم در هر دوره تعدادی از این آثار را چاپ و عرضه کنیم تا ماندگار شود.

اسماعیلی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه‌های متنوع و متعددی در رشته‌های مختلف پیش بینی شده که با توجه به شرایط اعتباری اجرا می‌شود که در این راستا جایزه کتاب سال قزوئین را به نام دکتر اشراقی نامگذاری کردیم و برنامه نشان ملی دبیر سیاقی و جایزه عارف و همایش نسیم شمال هم برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات می‌تواند به ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری استان کمک کرده و زمینه شکوفایی استعدادهای جوان را مهیا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: حمایت از کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی از سیاست‌های کاری ما در سال جاری است که با جدیت آن را دنبال و پیاده می‌کنیم.

در ادامه این مراسم تعدادی از شعرای جوان از جمله زهرا لطفی، مهدی حبیبی، آرش طاهری، نگار سادات حسینی، علیرضا سیف، مریم قلی‌پور، محمد گرجی، طیبیه بهبودی، نگارسادات معصوم‌زاده و سعید عاشقی سروده‌های کوتاه خود را قرائت کردند.

در ادامه این مراسم از کتاب‌های شعر «مادر باران» سروده شیما باقری و کتاب «آه ری را» سروده مهدی شریفی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها