سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
جشنواره «تا یلدا بخوانیم»

به‌مناسبت آغاز هفته کتاب مجموعه «بوکتاب» باغ کتاب، همانند سال گذشته به برگزاری جشنواره «تا یلدا بخوانیم» می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) جشنواره «تا یلدا بخوانیم» می‌کوشد تا افراد بیشتری را به خواندن کتاب تشویق و فرهنگ کتابخوانی را در بچه‌ها نهادینه کند. از این‌رو علاقه‌مندان به «بوکتاب» تا 30 آذر‌ماه فرصت دارند، کتاب‌های مورد علاقه خود را از این فروشگاه تهیه کنند.
 
هر 300 هزار تومان خرید، از مجموعه «بوکتاب» یک امتیاز به شمار می‌آید و کسانی که امتیاز بیشتری به‌دست آورده‌اند، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند. قرار است همزمان با «شب چله» به علاقه‌مندان کتاب، به قید قرعه جوایز فروشگاه بوکتاب تهران به 30 نفر اعطا می‌شود. 10 جایزه یک میلیون تومانی و 20 جایزه 500 هزار تومانی؛ علاوه‌براین به 10 نفر از برگزیدگان فروشگاه «بوکتاب بندرعباس»  10 جایزه یک میلیون تومانی اعطا می‌شود. همچنین به پنج نفر از برگزیدگان «بو‌کتاب‌ مشهد» پنج جایزه یک میلیون تومانی اهدا خواهد شد.
 
برنامه «متولد ماه»
این برنامه در راستای معرفی بیشتر و بهتر پدیدآورندگان کودک و نوجوان شامل نویسنده، شاعر، تصویرگر و مترجم برگزار می‌شود. هر ماه یکی از پدیدآورندگان که متولد همان ماه است به «بوکتاب» می‌آید و یا به‌صورت زنده در صفحه فضای مجازی فروشگاه، با مخاطبان درباره خود و آثارش می‌گوید. این برنامه از اردیبهشت‌ماه 1400 شروع و  تاکنون از خانم بیتا ابراهیمی، تهمینه حدادی، لیدا معتمد، حدیث لزرغلامی‌، هادی خورشاهیان و اعظم مهدوی دعوت شده است.
 
با هدف بومی کردن برنامه «متولد ماه» همچنین توجه و اهمیت به فعالانی که پایتخت‌نشین نیستند، مقرر شد تا این برنامه در مشهد هم اجرا شود؛ مهمان «مهرماه» بوکتاب مشهد، محمدباقر کلاهی اهری بوده و مهمان آبان‌ماه هم رضا یاوری در بخش بزرگسال است. این برنامه 24  آبان و همزمان با هفته کتاب  برگزار شد.
 
«یک هفته با ناشر»
 «بوکتاب» باغ کتاب برای حمایت از ناشران و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به برگزاری برنامه‌ای در قالب «یک هفته با ناشر» پرداخته تا فضایی را در اختیار ناشران فعال کودک و نوجوان قرار دهد که به معرفی بیشتر و بهتر کارهای خود بپردازند؛ بنابراین سهام‌داران مستقیم و غیرمستقیم بوکتاب که حداقل 200 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند،  می‌توانند به مدت یک هفته کتاب‌های خود را با 10 درصد تخفیف به مخاطبان ارائه کنند. ناشرانی هم که کمتر از 200 عنوان کتاب دارند می‌توانند با یک یا دو ناشر دیگر و به‌صورت مشارکتی به ارائه کارهاشان بپردازند.

جشنواره کتاب‌های ارزان قیمت
این جشنواره از 23 آبان تا 5 آذر برگزار می‌شود و به معرفی و فروش کتاب‌هایی زیر 5 هزار تومان می‌پردازد. این جشنواره به خاطر تشویق مخاطبان برای خرید کتاب کودک و نوجوان تعبیه شده است، علاوه‌براین سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه، خرید عمده‌ و مناسبی برای توسعه امر کتابخوانی اقدام کنند.
 
جشن امضاء با حضور نویسنده‌ها
همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب، مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب هم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها