سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
انتخاب ایران به‌عنوان مهمان ویژه سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس

مبروک المناعی در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در تونس گفت: ایران همواره به دلیل دارا بودن تمدنی کهن و تنوع فرهنگ مورد توجه فرهنگ دوستان و پژوهشگران حوزه‌های تمدنی بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با مبروک المناعی، رئیس سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
فراهانی با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در توسعه و رشد فرهنگ عمومی و آگاهی‌بخشی در جامعه تأکید کرد: مطالعه و کتابخوانی، کسب دانش و علم روز، بنای آغازین و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها و راه ورود به دنیایی مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی انسان‌هاست.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با اشاره به حضور ناشران ایرانی به همراه رایزنی فرهنگی کشورمان در ادوار گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس پیشنهاد داد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میهمان ویژه دوره بعدی این نمایشگاه بین‌المللی انتخاب شود.
 
وی افزود: تحقق این امر، فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و نیز زمینه‌ساز آشنایی دیگر کشورها با آخرین تحولات و تولیدات ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود.
 
مبروک المناعی در سخنانی، ایران را دارای تمدنی برجسته، فرهنگی غنی و مردمانی دوستدار کتاب و اهل تحقیق توصیف کرد و گفت: ایران همواره به دلیل دارا بودن تمدنی کهن و تنوع فرهنگ مورد توجه فرهنگ دوستان و پژوهشگران حوزه‌های تمدنی بوده است و قطعا حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر معالم فرهنگی و تمدنی به جامعه تونس است.
 
وی با اشاره به جایگاه فرهنگ فارسی در بین نخبگان و اندیشمندان تونسی بیان کرد: بنده در مراحل مختلف تدریس در دانشگاه، هموراه اهتمام ویژه‌ای به تدریس و معرفی تمدن ایرانی برای دانشجویان داشتم.
 
رئیس سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس با استقبال از حضور ایران به‌عنوان میهمان ویژه دوره بعدی این نمایشگاه، گفت: حضور «قیس سعید، رئیس جمهور تونس» در غرفه ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نشان از عمق روابط دو کشور ایران و تونس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها