سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
تجهیز ۱۰۰۰ کتابخانه در مدارس

۱۰۰۰ کتابخانه در مدارس کشور همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران توسط آموزش و پرورش و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش همزمان با هفته کتاب به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، یکشنبه 30 آبان‌ماه افتتاحیه پنجمین «جشنواره دانایی توانایی» و «جشنواره کتاب سال معلم»  را در مدارس سراسر کشور برگزار می‌کند. همچنین بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس و جشن اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس توسط اولیای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش طی هفته کتاب در مدارس خواهد بود.

1000 کتابخانه در مدارس کشور همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز می‌شوند. همچنین از مروجان کتاب در استان‌ها و کتابخانه‌های مدارس فعال در دوران کرونا و هفته کتاب توسط وزارت آموزش و پرورش استان‎ها تجلیل می‌شود.
 
پویش معرفی کتاب توسط معلمان سراسر کشور به دانش‌آموزان و اجرای طرح ملی آمارگیری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور، بازشماری تعداد کتاب و کتابخانه‌ها در سامانه همگام نیز از دیگر برنامه‎هایی است که همزمان با هفته کتاب و همچنین در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش آیین افتتاحیه مرحله مقدماتی طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه را در هفته کتاب برگزار خواهد کرد اما اجرای این برنامه در دهه فجر صورت خواهد گرفت. اجرای دستورالعمل طرح ملی «وجین» کتابخانه‎ها نیز از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است که در طول سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور انجام می‌شود.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تا یکم آذرماه  با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها