دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
پایان انتظار برای «همیشه منتظر»

کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم محسن قاجاریان، با مصاحبه و تدوین مریم عرفانیان از سوی انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «همیشه منتظر»، تلخ و شیرین‌هایِ زندگیِ ‌ِبزرگ‌مردی است که راه عشق را در دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) طی کرد. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به نوع نگارش و خاطراتی ناب اشاره کرد که تاکنون در هیچ‌جا بیان نشده است. از آنجا که اسم کتاب مفهومی عمیق را دربر دارد، مخاطب با اتمام سطرهای پایانیِ کتاب، به رازِ این اسم پی می‌برد.
 
شهید قاجاریان متولد سال 1341 در نیشابور بود که با شروع جنگ تحمیلی، به‌عنوان بسیجی در جبهه‌ها به دفاع از میهن پرداخت. وی با توجه به لیاقت و شایستگی در سال 1365 به‌عنوان فرمانده گردان منتصب شد و مأموریت خود را به‌عنوان یکی از فرمانده گردان‌های مقتدر لشگر 21 امام رضا (علیه‌السلام) در مناطق عملیاتی با موفقیت به انجام رساند.
 
سردار قاجاریان با داشتن حدود 80 ماه جبهه و 25درصد جانبازی کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشت و در سال‌های اخیر با عنایت و توجه ویژه‌ای که به سرکشی از خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران داشت و خصوصاً با برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا در سطح شهرستان، «سردار یادواره‌ها» لقب گرفت. ضمن اینکه به حضور پررنگ سپاه در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای داشت.
 
سردار شهید محسن قاجاریان؛ فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) که برای انجام مأموریت مستشاری عازم سوریه شده بود، در 14 بهمن‌ماه سال 1394 در جریان آزادسازی شهرک نبل و الزهرا، به فیض شهادت رسید.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «تصویری را که روی بنر شهادتت بود، زده‌ام به دیوار. دو سه عکست هم در اتاق‌خواب من و بچه‌هاست. چند تا از عکس‌هایت را هم چسبانده‌ام روی یخچال. همه زندگی‌ام و یادگاری که از تو دارم، داخل ویترینی شیشه‌ای است که اسمش را گذاشته‌ام «میز خاطرات»؛ شناسنامه، ساعت، انگشتری، کلاه، عینک، گوشی، کمربند، سربند یا زینب، پلاک، مهر، تسبیح، لباس‌هایت، قدری از خاک محل شهادتت که برادر شهید زاده‌اکبر برایم آورده، و کاغذی که کد شهادتت روی آن نوشته شده است. ماکت ایستاده‌ات را هم که لباس نظامی پوشیده‌ای، گذاشته‌ام کنار میز خاطرات.
هر کس می‌آید، با تعجب می‌پرسد: این‌ها رو که می‌بینی، بیشتر دلتنگ محسن آقا نمی‌شی؟!
نمی‌دانند که وقتی بی‌صدا و پنهانی گریه می‌کنم، با همین عکس‌ها حرف می‌زنم.»
 
کتاب «همیشه منتظر» با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 50 هزار تومان از سوی انتشارات خط مقدم» راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها