شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
همدان در هفته کتاب از دومین جایزه «قلم هگمتانه» و نمایشگاه کتاب ملایر میزبانی می‌کند

احمدرضا احسانی از برگزاری دومین دوره «جایزه قلم هگمتانه» و «نمایشگاه بزرگ کتاب ملایر» در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان اینکه هفته کتاب با هدف بزرگداشت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، گفت: خواندن و مطالعه کتاب تاثیرات شگرفی در ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی می‌گذارد و در تمام دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است و به‌عنوان یک معلم اصول زندگی را در انسان نهادینه می‌کند.
 
وی افزود: ما در کنار سایر مجموعه‌‌ها نیز بحث ترویج کتاب و کتابخوانی برای هفته کتاب را در نظر گرفتیم که برگزاری دومین دوره جایزه قلم هگمتانه و انتخاب کتاب سال استان همدان یکی از این برنامه‌ها است.
 
احسانی با اشاره به اینکه در این مراسم، همه آثاری که درباره همدان تالیف شده بررسی می‌شود، عنوان کرد: از همه آثار نگاشته شده در این زمینه تجلیل می‌شود و آثار برگزیده و منتخب در این حوزه نیز معرفی شده و به صورت ویژه تقدیر می‌شوند. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره، برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان نیز تقدیر خواهند شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب در همدان اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به برگزاری جایزه قلم هگمتانه، در بخش ویژه‌ای تازه‌های کتاب استان و تازه‌های کتاب کشور در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
وی همچنین از برگزاری برنامه عصر کتاب خبر داد و عنوان کرد: این برنامه به تجلیل از یکی از نویسندگان مشهور، هادی گرسویی اختصاص دارد؛ گرسویی محقق و پیشکسوت حوزه تالیف و نویسندگی و اهل همدان است. اهدای کتاب به مراکز آموزشی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی، موسسات و مراکز فرهنگی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در 10 شهرستان استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.
 
احسانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه یک نمایشگاه کتاب در شهر ملایر نیز برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه بزرگ کتاب ملایر با همکاری شهرداری،‌ شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار و با عرضه 400 عنوان کتاب و تخفیف 50 درصدی به مدت یک ماه فعالیت خواهد کرد.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها