شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
زندگی‌نامه کامل حاج‌قاسم سلیمانی منتشر می‌شود  

کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی» زندگی‎نامه کامل سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، نوشته مصطفی رحیمی، به‌زودی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌َشود.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی» از حیث شخصیت و جایگاه شهید، نویسنده، مستند بودن و ... می‌تواند مهمترین کتاب  تاریخ ادبیات مقاومت باشد، این کتاب زندگینامه‌ی مستندی است از چوپان‌زاده فقیری که با خلوصی سرشار از طراوت روح و اراده‌ای پولادین و البته تیزهوشی و تدبیر غیرقابل‌انکار، همه دنیا را به تعظیم واداشت.
 
سردار شهید قاسم سلیمانی، شاید تنها رزمنده‌ای باشد که از بیست‌سالگی تا حدود 62 سالگی، پوتین‌هایش را نیاویخت. دایره فعالیت‌های او تمام سطح خاورمیانه بود و در طول حیاتش به هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی تکیه نکرد.
 
همچنین شاید تنها فرمانده بزرگ نظامی بود که هم‌زمان در قامت یک دیپلمات برجسته و تأثیرگذار نیز نقش‌آفرینی می‌کرد. معنویت و اخلاص در کنش و واکنش‌های او حرف اول را می‌زد و شجاعت بی‌مثالش، زبانزد خاص و عام بود.
 
در این کتاب سعی شده تمامی فکت‌ها و ماجراها محققانه و مستند باشد، تاریخ‌ها به‌درستی بیاید و از اغراق پرهیز شود. در ضمن، نثر اثر به‌گونه‌ای روان و رسا باشد که مخاطب عام را هم دچار مشکل نکند.
 
نبرد با اشرار مسلح در جنوب شرق ایران، نبرد با داعش در اطراف بغداد، نجات دمشق و عملیات بادیه در سوریه و ماجرای شهادت از نقاط برجسته این کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها