شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
اهدای 5000 جلد کتاب به مناطق محروم اهواز در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال و همزمان با بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب، حدود پنج هزار جلد کتاب به مناطق محروم اهواز اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان به نقل از ستاد خبری بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درخصوص برنامه‌های هفته کتاب که امسال در این استان اجرا می‌شود، بیان کرد: همایش تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان،‌ تجلیل از مروجان و مربیان باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه آموزش ویژه مربیان باشگاه‌ها با حضور علی اصغر سیدآبادی نویسنده کودک و نوجوان در  اهواز و دزفول برخی از این عناوین هستند.
 
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان خوزستان افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب «کرونا و جامعه ایران و سویه‌های فرهنگی و اجتماعی» در این هفته در سطح استان و برای علاقه‌مندان کتاب برگزار می‌شود. در طرح اهدای کتاب به مناطق محروم اهواز  قرار است حدود پنج هزار جلد کتاب به این مناطق اهدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بازدید از کتابفروشی‌های استانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در خوزستان نام برد و تاکید کرد: طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی و کارگاه‌های داستان‌نویسی در اهواز و سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در هفته کتاب امسال تمرکز را بیشتر به برنامه‌ریزی‌ در شهرستان‌ها و حضور فعال قرار دادیم، تصریح کرد: ظرفیت مطالعه کتاب در خوزستان بسیار بالا است و در سال‌های گذشته که نمایشگاه‌ کتاب در استان برگزار می‌شد گاهی مبلغ فروش کتاب تا حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسید که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم خوزستان به کتابخوانی است.
 
جوروند در پایان بر ضرورت برگزاری هفته کتاب تاکید کرد و گفت: در هفته کتاب بحث کتاب و کتابخوانی جهش پیدا می‌کند و ارتباط نزدیک‌تری بین مردم و کتاب ایجاد می‌شود و حتی با وجود فضای مجازی، ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی استمرار دارد.
 
یادآور می‌شود: بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها