جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
اصفهانی‌ها با شاهنامه‌خوانی به پیشواز هفته کتاب می‌روند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: رونمایی کتاب در فضاهای باز تاریخی و شهری با محوریت تحولات ادبیات اصفهان و شاهنامه‌خوانی از جمله برنامه‌های این استان به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام‌ رمضانعلی معتمدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این استان برای هفته کتاب، اظهار کرد: در مجموع سیاست‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تلاش شده است که ترویج فرهنگ مطالعه  به‌خصوص بین کودکان و نوجوانان هدف و محور اصلی برنامه‌ها باشد و در این زمینه‌ها فعالیت‌هایی انجام شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در این میان طرح‌هایی مانند اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس و مراکز فرهنگی استان، معرفی نویسندگان، ناشران، آثار چاپ شده در فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف برخی از این اقدامات به شمار می‌آیند.
 
او با اشاره به بزرگداشت خادمان فرهنگ مکتوب استان در این هفته، عنوان کرد: در این هفته از نویسندگان، ناشران، کتابفروشان و کتابداران شهرهای مختلف تجلیل خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: اجرای برنامه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک، خانه‌های فرهنگ، جلسات کتابخوانی در انجمن‌های ادبی،‌ بازخوانی تاریخ، فرهنگ، زبان و آداب و رسوم محلی در مراکز تاریخی و خانه‌های فرهنگی را نیز در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب دنبال می‌کنیم.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود از اجرای طرح‌های دیگر خبر داد و تصریح کرد: رونمایی کتاب در فضاهای باز تاریخی و شهری با محوریت تحولات ادبیات اصفهان در یکصد سال اخیر، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی و کتابخوانی،‌ خلاقیت برای کودکان و نوجوانان با موضوع فلسفه و چرایی مطالعه و شاهنامه‌خوانی همراه با نقاشی همزمان ویژه کودکان از طرح‌های جدید ما در هفته کتاب به شمار می‌آیند.
 
او همچنین اظهار کرد: بزرگداشت دکتر نوش‌آفرین انصاری چهره برتر ادبیات کودک و نوجوان، نشست معرفی سه نویسنده از آلمان،‌ اتریش و سوئیس با همکاری سفارتخانه‌های این کشورها را نیز در این هفته انجام می‌دهیم.
 
معتمدی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، گفت: آئین روز ادبیات پایداری با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس و ادبیات مقاومت نیز در این هفته برگزار می‌شود. همچنین کتاب‌های دفاع مقدس نیز در این ایام با 30 درصد تخفیف به فروش می‌رسند.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها