شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کتابخانه و موزه ملی ملک پنج مجموعه کتاب به مراکز نیازمند اهدا کرد

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌ای از کتاب‌های مازاد اهدایی را در مسیر اجرای مرحله دوم طرح «مهر علوی، دانش رضوی» به پنج مرکز کم‌برخوردار و نیازمند کتاب در کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، این مجموعه اهدایی بیش از 500 جلد کتاب کودک و نوجوان و کمک‌درسی را دربرمی‌گیرد. بیش‌تر این کتاب‌ها از مجموعه‌های شخصی اهدایی خُرد به کتابخانه و موزه ملی ملک فراهم آمده است.
 
مجموعه اهدایی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در چارچوب پنج بسته پستی به یک مرکز حمایت از کودکان کار در شهرستان بم استان کرمان، یک مجموعه گردشگری در روستای اُناج در شهرستان خُنداب استان مرکزی، سازمان دانش‌آموزی در شهرستان فامنین استان همدان و دو دبیرستان در تهران فرستاده شده است.
 
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، طرح «مهر علوی، دانش رضوی» را با هدف شناسایی، ارتباط فرهنگی و اهدای کتاب‌ و منابع اطلاعاتی به کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار کشور همزمان با عید غدیر در تابستان 1400 آغاز کرد.
 
کتاب‌های اهدایی به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک که با موضوعات مجموعه منابع موجود در موقوفه هم‌خوانی ندارد و به کار پژوهشگران و مراجعان نمی‌آید، در این طرح به مراکز فرهنگی و آموزشی کم‌برخوردار و نیازمند کتاب در کشور اهدا می‌شود.
 
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با اجرایی کردن این طرح برآن است با بهره‌گیری از کتاب‌ها و دیگر منابع اهدایی اطلاعاتی و اهدای آن‌ها به کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار کشور، زمینه را برای گسترش فرهنگ، همچنین گام‌نهادن در مسیر نیکوکاری فرهنگی به پیروی از کوشش نیکوکارانه حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک فراهم آورد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها