چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ آغاز شد/ زمان برگزاری و شرایط حضور

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از پنج‌شنبه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در نوزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان«پاییزه کتاب 1400» از پنج‌شنبه (بیستم آبان ماه 1400) آغاز می‌شود.
 
کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب 1400 اقدام کنند.
 
گفتنی است، کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «پاییزه کتاب 1400»  نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پاییزه کتاب 1400
شرایط زیر برای کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در طرح پاییزه کتاب 1400 الزامی است.

شرایط عمومی طرح
۱. میزان یارانه خرید برای کتاب ها ۲۰ درصد است.
۲. مدت زمان اجرای پاییزه کتاب ۷ روز است
۳. شروع طرح روز ۲۹ آبان و پایان طرح ۳ آذر خواهد بود.
۴. حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.
۵. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۳۰۰۰۰۰۰ ریال ( ۳۰۰۰۰۰ تومان) است.
۶. سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶۰۰۰۰۰ ریال ( ۶۰۰۰۰ تومان) است.
۷. مدت زمان تسویه حساب ۱ ماه پس از اتمام طرح خواهد بود.
۸. کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.
۹. ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود.
۱۰.کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.
۱۱.با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان پذیر است.
۱۲.مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.
۱۳.مرجع رسیدگی به نقض شرایط، کمیته تخلفات تعیین شده از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است.

شرایط مربوط به واحد صنفی (کتابفروشی)
۱. داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر و مورد تایید مراجع ذیصلاح
تبصره ۱: در صورت تازه تأسیس بودن، کتابفروشی میتواند یک دوره با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر اقدام برای دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کند.
۲. داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت
۳. نصب پوستر طرح، در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان پاییزه کتاب ۱۴۰۰
۴. عدم مغایرت اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح (بجز در موارد واگذاری قانونی)

شرایط مربوط به ثبت خریدها
۱.ثبت اطلاعات واقعی خریدار اعم از نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تلفن همراه
۲. ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده همزمان با فروش در پنل کتابفروشی
۳. برای استفاده از سیستم، از مرورگر فایرفاکس استفاده شود
۴. عدم فروش بیش از ۲ نسخه از یک عنوان کتاب برای هر خریدار
۵. ثبت اطلاعات واقعی کتابهای فروخته شده در فاکتور فروش
۶. قیمت کتاب با قیمت درج شده در فاکتور تفاوت غیرمتعارف نداشته باشد
۷. تعداد کتابهای فروخته شده با تعداد درج شده در فاکتور تطبیق داشته باشد

نقض هر یک از شرایط طرح با توجه به تصمیم کمیته رسیدگی به تخلفات منجر به موارد زیر می گردد
۱. درج اخطار در پنل کتابفروشی
۲. درج اخطار و غیرفعال شدن پنل کتابفروشی به مدت چند ساعت تا چند روز
۳. درج اخطار و غیرفعال شدن پنل کتابفروشی تا پایان طرح
۴. درج اخطار و غیرفعال شدن پنل فروش و عدم واریز یارانه مصرفی
۵. عدم ثبت نام در یک یا چند طرح فروش بعدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها