چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
ارزیابی آثار ارسالی به همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» آغاز شد

دبیر اجرایی همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» گفت: آثار ارسالی به این همایش بین‌المللی در مرحله ارزیابی توسط داوران قرار دارند و پژوهشگران و محققانی که تاییدیه چکیده مقاله خود را دریافت کرده‌اند تا 20 آذرماه مهلت ارسال متن کامل مقالات خود را دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مهشید بُرجیان دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» در توضیح این خبر گفت: بررسی پیشینه نسخه‌پژوهی و نسخه شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته‌ای، مطالعات دانشگاهی) از جمله اهداف اصلی این همایش بین‌المللی است.

با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش هایی دارند؛ دعوت به عمل آمد که با تکیه بر میراث مستند مشترک، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ در این گردهمایی ارائه کنند.

بُرجیان افزود: پس از انتشار فراخوان، چکیده مقاله‌ها دریافت شد و از شهریور ماه چکیده آثار برای دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی یادآور شد: به دلیل استقبال پژوهشگران از همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» و دریافت تعداد زیادی چکیده آثار در روزهای پایانی مهلت ارسال آثار تا تاریخ 30 مهرماه تمدید شد و تاکنون بیش از ده‌ها چکیده مقاله دریافت شده است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» با بیان این مطلب که آثار ارسالی در مرحله ارزیابی توسط داوران این همایش بین‌المللی قرار دارند، ادامه داد: پژوهشگران و محققانی که تاییدیه چکیده مقاله را دریافت کرده‌اند تا 20 آذرماه می‌توانند متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش به آدرس پست الکترونیکی همایش iranindiamanuscript@gmail.com : ارسال کنند.

بُرجیان درباره شیوه برگزاری این همایش اظهار داشت: امید است بحران کرونا مرتفع شود  و این همایش به صورت حضوری برگزار شود، اما با توجه اینکه اکثر کشورهای جهان همچنان با این ویروس درگیر هستند، بنابراین برای رعایت حفظ سلامت پژوهشگران و شرکت کنندگان، احتمال برگزاری این همایش به صورت مجازی بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها