دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
آغاز چهارمین جشنواره مردمی «نذر کتاب» در فسا همزمان با هفته کتاب

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا از آغاز چهارمین دوره جشنواره مردمی «نذر کتاب» در این شهرستان همزمان با ایام هفته کتاب خبر داد و گفت: این جشنواره تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدحسین فیروزی ضمن گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب با اشاره به برنامه‌ریزی کتابخانه‌های عمومی در ایام بیان کرد: طی روزهای 24 تا 26 آبان فراخوان عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی و از 22 آبان تا 1 آذر نیز طرح بخشودگی جرائم دیرکرد را در تمامی کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب سال 1400 با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» برگزار می‌شود، بیان کرد: ویژه برنامه‌های متعددی تدارک دیدیم و در تلاش هستیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، 80 برنامه فرهنگی و ترویجی در هفته کتاب به میزبانی 10 کتابخانه عمومی و مشارکتی برگزار شود. از این موارد 10 نشست کتابخوان، 3 مسابقه فرهنگی، 14 رونمایی و نقد کتاب، 12 کارگاه فرهنگی آموزشی، 14 نشست جمع‌خوانی و قصه‌گویی، 13 بازدید از کتابخانه و ... در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا با توجه به وضعیت کرونا نیز گفت: علی‌رغم برنامه‌های غیرمجازی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. برنامه‌های مجازی را در قالب 12 کارگاه و نشست با موضوعاتی مانند «خوانش مثنوی»، «چگونه در دوران کرونا موفق باشیم؟»، «هنر نویسندگی برای کودکان و نوجوانان»، «مدیریت چالش‌های زندگی»، «روش‌های ساده برای افزایش سرعت مطالعه»، «معرفی کتاب خرده عادت‌ها»، «نقد و بررسی روایت‌شناسی حکایت‌های مثنوی»، «معرفی تازه‌های کتاب کودک»، «نجوم و کیهان‌شناسی»، «معرفی کتاب‌های حوزه نهج‌البلاغه پژوهشی»، «شناخت ویژگی‌های منحصر به فرد مغز در یادگیری» در این هفته در فضای اسکاری‌روم برگزار می‌شود.

فیروزی ضمن اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره عنوان کرد: شهرستان فسا بیش از 3500 مترمربع فضای کتابخانه‌ای دارد و از نظر عضویت و زیربنا از میانگین استانی بالاتر است. در حال حاضر، در شهرستان فسا، هشت کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی فعال است. این در حالی است که دو شهر فسا نیز فاقد کتابخانه بودند که با همت کتابخانه‌ها و همکاری مسئولان و خیّرین شهرستان کتابخانه عمومی شهدای اینانلو شهر قره بلاغ در سال گذشته افتتاح شد و در شهر نوبندگان نیز ساختمان کتابخانه در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد. همچنین پیگیری‌های برای پروژه‌های روستاهای دستجه و فدشکویه ادامه دارد و تجهیز بخش کودک و نوجوان جدید کتابخانه بقیه‌الله میانشهر با مساعدت خیرین مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: پس 10 ماه پیگیری و با دریافت مجوزهای استانی و شهرستانی، همزمان با هفته کتاب آیین کلنگ‌زنی و آغاز پروژه کتابخانه خیّرساز در بوستان باغ زاهدی در جنوب شهر فسا آغاز می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا در پایان اشاره کرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف، چهارمین دوره جشنواره مردمی نذر کتاب فسا همزمان با این ایام آغاز می‌شود و تا بهمن‌ماه ادامه دارد که با هدف مشارکت شهروندان در تامین منابع کتابخانه‌ها و ایجاد ارتباط بین شهروندان و کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها