دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
20 نویسنده بانوی برتر دفاع مقدس کشور در مشهد تجلیل شدند

اولین جشنواره برترین قلم‌ها، گرامی‌داشت 20 نویسنده بانوی برتر دفاع مقدس کشور همراه با معرفی کتاب‌های برگزیده به همت کانون خادمیاران کتاب رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از گنجینۀ رضوی، در آستانۀ هفتۀ کتاب، جشنوارۀ «برترین قلم‌ها» با هدف آموزش و تربیت نویسندگان جوان و نوجوان در حوزه دفاع مقدس و همچین تقدیر از بانوان نویسندۀ برتر کشور در این حوزه برای اولین بار توسط کانون خادمیاران کتاب رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران برگزار شد.
 
در این برنامه از 20 نویسنده برجسته زن در حوزه دفاع مقدس -که بیشترین تعداد تألیفات را داشتند و همچنین منتخب جشنواره‌های مختلف کشوری بودند- تقدیر به عمل آمد.
 
دبیر علمی جشنوارۀ برترین قلم‌ها در حاشیۀ این جشنواره -که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد- اظهار کرد: درصدد هستیم با برگزاری جلسات ماهانه در طول سال، این جشنواره را با قوت و کیفیتی بیشتر به‌صورت سالانه یا دوسالانه با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار کنیم.
 
مریم عرفانیان ابراز کرد: زمینه و شروع برگزاری جشنواره «برترین قلم‌ها» در سال 95 توسط سردار فدوی، فرماندۀ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همسر وی پروین مؤمن، از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس و مدیر ادبیات سازمان زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از بانوان نویسنده فراهم شد.
 


عضو انجمن قلم ایران و صاحب 55 اثر در حوزه دفاع مقدس با تأکید بر افزایش تألیفات در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کانون خادمیاران کتاب رضوی، آموزش و سوق‌دادن افراد مستعد در نویسندگی به سمت تألیف کتب مرتبط با دوران دفاع مقدس و سپس معرفی آنان به ناشران مختلف جهت چاپ آثار است.
 
وی بیان کرد: تألیف آثار فراوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه دفاع مقدس از سوی بانوان کشور، نشان از توانایی شگرف این قشر در نویسندگی است؛ لذا با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان مؤلفان برجسته زن را معرفی کرد.
 
در ادامه سیدعباس مرجانی، مسئول کانون خادمیاران کتاب آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر اهمیت آشنایی مخاطبان با صاحبان اثر، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در پویا شدن محیط کتابخانه و ارتباط هرچه بیشتر خواننده با نویسنده، مؤثر دانست.
 
وی خاطرنشان کرد: ارتباط بین نویسنده و خواننده بر کیفیت اثر می‌افزاید.


 
همچنین در این برنامه معصومه سپهری، نویسنده کتاب‌های «نورالدین پسر ایران» و «لشکر خوبان» هردو مزین به تقریظ مقام معظم رهبری؛ فریبا انیسی، نویسنده کتاب «جای من اینجاست» و صاحب بیش از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس و نیز سمیه باستین صاحب بیش از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس، به‌طور اجمالی به بیان گوشه‌ای از آثار و خاطرات خود پرداختند.
 
همچنین علاوه بر تقدیر از 20 نویسنده مدعو در جشنواره، به‌طور ویژه از شاطری، جودی، عرفانیان، پرک با اهدای حکم شورای تخصصی نویسندگان و از درخشان، جهان‌گشته و عرفانیان به عنوان داوران دهمین جشنواره کشوری ادبیات داستانی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.
 
شایان ذکر است، در پایان برنامه از همسر شهید کاوه، همسر شهید آقاسی‌زاده و همسر شهید ساجدی از شهدای دفاع مقدس تجلیل شد.
 
برپایی نمایشگاهی از آثار برجستۀ نویسندگان حوزه دفاع مقدس در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها