دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کتاب «شهید حسن باقری» تجدیدچاپ شد

کتاب «شهید حسن باقری» از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تجدیدچاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مرتضی قاضی؛ مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اعلام اینکه کتاب «شهید حسن باقری» برای بار دوم تجدید چاپ و به بازار نشر روانه شده است، گفت: کتاب «شهید حسن باقری» در حقیقت مجموعه مقالات در رابطه با شهید حسن باقری، سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌های ایشان است که پیش‌ازاین در مجله نگین چاپ شده بود که به اهتمام سعید سرمدی جمع‌آوری و در قالب کتاب توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.
 
وی با بیان این‌که کتاب «شهید حسن باقری» از هفت فصل تشکیل شده است، عنوان کرد: فصل اول مقاله‌ای از سردار غلامعلی رشید با عنوان «در رثای نظریه‌پرداز جنگ» می‌باشد. فصل دوم سخنرانی سردار رحیم صفوی است که نقش و جایگاه شهید باقری در طرح‌ریزی استراتژی نظامی و فرماندهی جنگ را بیان کرده است. فصل سوم مقاله‌ی سردار حسین ظریف منش با عنوان «شهید باقری اسوه ناشناخته: درآمدی بر الگوی فرماندهی و مدیریت» است.
 
مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: فصل چهارم مقاله دیگری از سردار غلامعلی رشید با عنوان «پیش درآمدی بر فضائل اخلاقی و خصوصیات فرماندهی شهید حسن باقری» است. فصل پنجم سخنرانی شهید حسن باقری در خصوص تحلیل بر روند تحولات جنگ می‌باشد. فصل ششم مقاله‌ای از علی مینو راوی شهید باقری است که «باقری فراتر از دست‌نوشته‌هایش» نام دارد. در فصل هفتم نیز مروری بر دست‌نوشته‌های شهید حسن باقری شده است.
 
وی اظهار کرد: نویسنده کتاب «شهید حسن باقری» به مقالات و سخنرانی‌ها بسنده نکرده و علاوه بر آن به معرفی آثاری که درباره شهید حسن باقری تألیف شده‌اند، پرداخته است. در بخش پایانی کتاب نیز تصاویری از شهید حسن باقری منتشر شده است.
 
قاضی تحلیل بودن را از خصوصیت اصلی کتاب «شهید حسن باقری» برشمرد و در ادامه به دیگر ویژگی‌های این کتاب اشاره و بیان کرد: خواننده با خواندن فصل فصل این کتاب با ویژگی‌های مختلفی از شهید حسن باقری همچون اعتمادبه‌نفس، جاذبه فردی، رفتار سازمانی، مدیریت اقناعی آشنا می‌شود، ویژگی‌هایی که از زبان اشخاصی مطرح شده که خود دوشادوش شهید باقری در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند و با این خصوصیت‌ها آشنا بودند. همچنین در بخش سخنرانی شهید باقری با نوع تفکر و اندیشه ایشان آشنا و آگاه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها