دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
خاطرات سردبیر سابق کیهان در «سیم و زر» ورق می‌خورد

کتاب «از گذشته‌ای نه‌چندان دور: خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان» در برنامه امروز «سیم و زر» رادیو فرهنگ معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه رادیویی «سیم و زر» امروز دوشنبه ۱۷ آبان به معرفی ‌و بررسی کتاب «از گذشته‌ای نه‌چندان دور: خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان» اختصاص دارد.

در برنامه «سیم و زر» این‌هفته محمد آسیابانی به‌عنوان کارشناس مجری با مهمان برنامه، سیدحسین عدل نویسنده کتاب «از گذشته ای نه‌چندان دور ،خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان» گفتگو می‌کند. این کتاب به‌ کوشش فرشید ابراهیمی با مقدمه منصوره اتحادیه توسط انتشاراتِ تاریخ ایران منتشر شده است.

عدل که در سال‌های ١٣۴۴ تا ١٣۴٧، سردبیری روزنامه کیهان را تجربه کرد، خاطرات همه سال‌های فعّالیّتش در عرصه رسانه را به رشته تحریر درآورده است. این‌کتاب سه فصل دارد. عنوان فصل اول «دردسر روزنامه نگاری» است. عدل در این‌قسمت مشکلاتی را که طی ۳۰ سال در محیط کار و حرفه روزنامه‌نگاری با آن مواجه بوده و تجربیاتی را که طی آن آموخته، بیان کرده است. او به توصیف جزییاتی از زیر و بم این‌حرفه که در عین حال جذاب، پرتنش و گاه مخاطره آمیز بود، پرداخته است. فصل دوم کتاب، «ناگفته‌های تاریخ» نام دارد و مفصل‌ترین بخش کتاب است و گزارشات آن جنبه تاریخی دارند. فصل سوم نیز «چهره‌ها و گفته‌ها» نام دارد که منتخبی است از خاطره‌های عدل از چهره‌های گوناگون، مانند صرف ناهار با شاه در بابلسر به سال ۱۳۳۳ و مصاحبه‌های گوناگونی که با چهره‌های سرشناس انجام داده بود.

این‌برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار امروز دوشنبه ۱۷ آبان از ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها