یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
آیین رونمایی از کتاب پرسه در حوالی فلسفه برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «پرسه در حوالی فلسفه» تازه‌ترین اثر «فرشید قلی‌پور» در کافه کتاب فلسفه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «پرسه در حوالی فلسفه» تازه‌ترین اثر «فرشید قلی‌پور» توسط نشر بوی کاغذ (بوکا)، در کافه کتاب فلسفه برگزار شد. کتاب «پرسه در حوالی فلسفه» که توسط نشر «بوکا» به چاپ رسیده است در برگیرنده‌ مروری بر زندگی فیلسوفان بزرگ و مطرح کردن مباحثی است که در فلسفه اهمیت بالایی دارند.

کتاب «پرسه در حوالی فلسفه» در سه فصل به رشته تحریر درآمده است و دربرگیرنده مروری بر زندگی فیلسوفان سرآمد و بررسی مباحث بنیادی فلسفه است. فصل پایانی کتاب به حوزه تئاتر و سینما از منظر فلسفه می‌پردازد.

این برنامه در فضای باز کافه فلسفه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور دکتر احمد رمضانی، مدیرمسئول نشر بوی کاغذ (بوکا)؛ فرشید قلی پور و با همراهی صمیمانه فرشاد حسن‌پور - مجری تلویزیون - برگزار شد.

در ابتدای برنامه، دکتر احمد رمضانی به معرفی کوتاهی از اثر پرداخت و گفت: اندیشیدن و ترویج اندیشه‌ورزی از موضوعاتی است که در نشر بوکا به آن اهتمام می‌ورزیم و کتاب «پرسه در حوالی فلسفه» از جمله آثار تألیفی مورد حمایت این انتشارات است که به بازار کتاب عرضه شده است.

در ادامه، فرشید قلی‌پور نویسنده اثر با اشاره به بی‌مرز و حصر بودن جهان اندیشه تأکید کرد: همواره باید ذهن خود را انبساط دهیم تا بتوانیم گنجایش آن را افزایش بدهیم. وی افزود: من در این کتاب کوشیده‌ام تا نگاهی به تاریخ فلسفه داشته باشم و موضوعاتی که به لحاظ فلسفی محل مباحثه و گفتگو هستند را مورد تحلیل قراردهم.

وی با نگاهی به فصل پایانی کتاب که به بررسی جایگاه تئاتر و سینما از نگاه فلسفه می‌پردازد، بر این نکته اشاره داشت که سعی دارد هر دوی این هنرها را از دریچه‌ فلسفه مورد مطالعه قرار دهد.

این نشست با پرسش برخی حاضرین و پاسخ فرشید قلی‌پور ادامه یافت و با گرفتن عکس یادگاری و امضای کتاب به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها