شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
رونمایی از کتاب سفرنامه ایران در دانشگاه همدرد هند

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی و دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه همدرد، مراسم رونمایی از کتاب «سفرنامه ایران» نوشته غلام یحیی انجم در محل دانشگاه همدرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه مدیران دانشکده‌های مطالعات اسلامی، طی سنتی، و علوم انسانی و همچنین جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه همدرد حضور داشتند.

ابتدا غلام یحیی انجم انجمن طی سخنانی به تشریح جمع‌آوری خاطرات سه دور سفرش به ایران در این سفرنامه پرداخت و گفت: در این سفرنامه سعی شده است تجربه‌های دیدارهای خود از ایران و گفتگو با مردم ایران و همچنین بازدید از مناطق دینی فرهنگی و گردشگری ایران را منعکس شود تا مورد استفاده خوانندگان قرار گیرد.

وی ضمن تشریح سهم و نقش ایران اسلامی در فرهنگ و تمدن اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز در اندیشه و فرهنگ در دوره معاصر خواند و ابراز امیدواری کرد کتاب سفرنامه ایران بتواند در شناخت و درک درست‌تر ایران امروز به‌ویژه به نسل جوان مفید و موثر باشد.

ربانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم سفرنامه‌نویسی را یکی از حوزه های تاثیرگذار در روابط فرهنگی ملت ها برشمرد و افزود: یکی از منابع مهم در روابط فرهنگی و تاریخی ایران و هند سفرنامه‌ها است که بر جای مانده و می‌تواند در مطالعات تاریخی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این برنامه پس از رونمایی کتاب سفرنامه ایران، نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی نیز با حضور خوشنویس ایرانی برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. در این برنامه علاوه بر حضور اساتید و شرکت‌کنندگان به‌‍صورت آنلاین نیز از شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در روزنامه‌های متعدد هند نیز انعکاس داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها